A nagy rakparti szégyen előtt pár héttel írtunk a budafokiról: nemcsak a zöld nép panaszát, de egy nyílt levelet is megfogalmaztunk. Ugyan, meggondolná-e a főpolgármester úr még egyszer, hogy milliárdok befektetésével tovább erősítse a az autóforgalmat Budafok belvárosában?
Egy új, hiteles szakmai partner is kellene már!
Nem kaptunk még mindig választ, de közben informális úton arról értesültünk, hogy a válasz készül. Nagyon készül, és a nagyon munkához idő kell. Az előrejelzések alapján tartalmilag valami olyasmit várunk, hogy hogyan kell sok szereplőnek fennhangon zöld Jézust kiáltania ahhoz, hogy az egész eredménye egy nagyon hangos beton Barabás legyen. Lelkében ugyanis állati zöld a kerület és a főváros is (Főpolgármesteri Hivatalostul, BKK-stul, miegyéb), de hát, ez most így sikerült. A döntés minden szereplője készségesen erősíti meg nekünk, hogy a másik akarta, hagyta jóvá így, és az erős akarat elől félre kellett állni.
De kerülőúton is megvan az alapos tájékoztatás:
Ebben a nagy, közös Barabás-kórusban a kerületi kiélezett politikai helyzetnek megfelelő kommentháború is elmaradt a bejegyzés alól, pedig lássuk be, a fideszes polgármester megadta az illendő csipkelődést a felvezetésben.
A múlt heti szégyenteljes pesti rakparti visszavonulót még szégyenteljesebbé tette a különféle partnerszervezetekkel való körítés (a járókelő.hu közszolgálatot lát el akkor is, amikor a szégyenfalra kerülteket tételesen felsorolja) és a lényegével ellentétes eredményként való feltüntetés, de van még hova fejlődni! A folyamat és a vele kapcsolatos tájékoztatás erősítése végett két ötletünk is van.
- Kellene Budafokon is egy nagy, közös demonstratív aláírási ünnepség egy olyan szöveghez, amiben benne van, hogy egyszer, valamikor csillapítható a kerületközpont autóforgalma, de ehhez az az út vezet, hogy belátható időn belül biztosan nem.
- A kerületben jól növeli az ünnepi seregletet, hogy a Fideszhez közeli helyi szervezeteket is meg lehet hívni a nagy aláírásra, de igazi előrelépés az lenne, ha sikerülne megnyerni szakmai partnernek az Autókkal az Emberek Ellen Egyesületet. Szerintünk örömmel csatlakoznának az elitcsapathoz.
Ki is lehetne terjeszteni a módszert. Például egy hasonló sereglet aláírhatna egy nagyon fontos és előremutató papírt arról, hogy a Bajcsy-Zsilinszky úti villamos ügyével majd egyszer, valamikor valaki elkezd foglalkozni, de addig sziklaszilárdan rá se hederítenek, mert az a jó neki.
A kormány is átvehetné a módszert. Áttörésnyi erejű esemény lenne Budapest finanszírozásában, ha sokan aláírnának egy nyilatkozatot arról, hogy egyszer majd, valamikor lesz állami támogatás, csökkenni fognak az elvonások is, de addig a legbiztosabb fejlődés útját azon intézkedések jelentik,
amelyek megvalósítása nem érinti a Budapest és a központi költségvetés közti transzferek jelenlegi egyenlegét.
Majd ünnepség és függöny.
Az autós infrastruktúra fejlesztésére persze akkor is lesz pénz. A siratóasszony-üzemmód csak a fenntartható közlekedésfejlesztés esetében aktiválódik.