Sétáló Budapest

Mini-Dubai? Maxi-Dubai? Okos Dubai? Szerény Dubai!

2024. január 19. 04:53 - bozon

Mi is megtettük az észrevételeinket a Rákosrendezőre tervezett és Egyesült Arab Emirátusok-beli befektetők által megvalósítandó ingatlanfejlesztési beruházással kapcsolatban. Pontosabban ez a beruházást (is) előkészíteni hivatott nemzetközi együttműködési szerződés tervezetének konzultációja, de a tervezet többi része annyira általános, hogy méltán tekintjük a rákosrendezői beruházás előkészítésének. 

minidubai-terulet.png
Egy gyors átnézet a projekt területéről. A mostani írásnak nem szűken vett tárgya, de a múltkori metróigények kapcsán érdemes megjegyezni, hogy az álmodott-igényelt 4-esmetró-végszakasztól olyan messze van, mint a meglevő 3-as metrótól. A Földalattinak viszont (majdnem) természetes vadászterülete – csak jól kellene kitalálni a rendszert.

Rögtön az elején: a tervezet ma még véleményezhető (a tarsegyeztetes@mfa.gov.hu címen); ki-ki megteheti saját észrevételeit is.

Észrevételeink pontjait sűrítve itt is leírjuk (a részletek a link mögött vannak). 

  1. A nemzetgazdaságilag kiemelt státusszal a kormány túlzott vállalást tesz; szabályozáson felüliséget ígér. 
  2. Az Egyesült Arab Emirátusok kormánya számonkérhető vállalást valójában nem tesz (ez egy kormányközi szerződés; a konkrét beruházó ennek a megállapodásnak nem is részese). 
  3. A kormány vállal egy rakás közfinanszírozott infrastrukturális beruházást, míg egy ilyen helyzetben ez alapvetően a beruházó feladata lenne (itteni megjegyzésünk: lehet, hogy úgy gondolják, majd a terület árában érvényesítik ezt, de ez egyrészt ki tudja, megtörténik-e, másrészt eleve a projekt szerény volta ellen hat egy ilyen konstrukció). 
  4. A tervezet a Szegedi úti felüljárót is közúti elemként említi, miközben a villamos sokkal fontosabb (akár egyedül fontos!). 
  5. A tervezet implicite vállalást tesz a reptéri kötöttpályás kapcsolat egy bizonyos fajtájának megvalósítására, de ezt semmi nem támasztja alá. 
  6. Ha egyáltalán építeni kell most valamit Budapesten, az bérlakásállomány lenne. Ráadásul azt is garantálni kellene, hogy ez az állomány a megfelelő piaci szegmensben köt ki. 
  7. Mi már a rozsdazónákkal is pazarlóan bánunk! Valójában a fenntartható város alapvető funkciói (fő példánk a közforgalmú logisztika) is kellene, hogy versenyezzenek e területekért. 
  8. Parkot nem feltétlenül egy nagy darabban (a terület külső, kieső végén) kellene építeni, de az biztos, hogy sok zöldre lenne szükség. 
  9. A közlekedési kapcsolatokat még a kötöttpálya esetében is szerényen kellene megoldani; közúti többletvállalásokat nem szabadna tenni! 
  10. A fő elv a szerénység kellene, hogy legyen. Az se baj, ha most ez a beruházás kútba esik. 
3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://setalobudapest2019.blog.hu/api/trackback/id/tr6718306405

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

kiskisutca 2024.01.19. 12:37:22

"4. A tervezet a Szegedi úti felüljárót is közúti elemként említi, miközben a villamos sokkal fontosabb (akár egyedül fontos!). "

Nem adja ki az ívet.
1-es és a 3-as villamos összekötésének lenne értelme, de a Szegedi út belefut a Honvéd Kórház tömbjébe.
(Derékszögű kanyarokkal nem elegáns a megoldás!)

bozon 2024.01.19. 15:04:26

@kiskisutca: nincsenek derékszögű ívek. A jelenlegi tervek a kanyargáson jelentősen ronottak, de derékszög még ezekben sincs. A részleteket illetően be van linkelve a róla szóló poszt: setalobudapest2019.blog.hu/2023/05/31/a_szegedi_uti_atkotest_is_csak_olcson_hatekonyan_akciosan

gigabursch 2024.02.19. 13:21:49

1., 2., 3. Egyetértek.
4. Az egészet meg kell oldani. Felüljárót, út, villamos megállóval, bringa, sőt! Úgy, hogy a Déli-Nyugati vasút is beintegrálható legyen
5. Már 40 éve meg keleltt volna oldani az M3 befejezését Ferihegy I és II vonatkozásában
6. Baromira nincs szükség bérlakásra. A magyar _nem_akar_bérelni_, mert a magántulajdon mindennél fontosabb
7. A nagyobb gond, hogy eleve nem őgy tervezik őket, hogy csurig legyen napelemmel és oszlopgenerátorral
8. Egyetértek. Lásd Sanghaj toronyházait, parkosítását és függőkertjeit.
9. Be kell csatornázni egyik oldalról a villamost (Tatai út), a másik oldalról a kisföldalattit.
10. Egyetértek.
süti beállítások módosítása