Sétáló Budapest

A BFK válasza és kérdései a (nem) fonódó villamosról

2021. február 15. 13:12 - bozon

Már jó ideje megérkeztek a BFK válaszai a Műegyetem rakparti villamossal kapcsolatos felvetéseinkre – köszönjük őket! –, de mivel egyéb ügyeinket is gondozni kellett, csak most tudunk sort keríteni az ismertetésükre. Most is azért kapjuk elő a témát, mert ez lett hirtelen aktuális! A BFK lakossági konzultációt szervez a fejlesztéssel kapcsolatban, és itt a széles néptömegek is letehetik a voksukat a további rövid, gyorsan megépíthető de kiemelkedően hasznos hosszabbítás mellett.

budaifonodo_hu-cimlap.png
A BFK hirdetése a konzultációról

Miről is van szó?

Januári posztunkban – már a vonal újratervezésének elindulta után – javasoltuk, hogy a vonal a tervezett nádorkerti végállomásozás helyett igazi fonódóként továbbépüljön, hiszen egy nagyon rövid (240 méteres) szakasszal (a Dombóvári út mentén a Szerémi útig; a térképen I. szakasz) be lehet kötni az 1-es végszakaszába, és ezzel a Műegyetem rakpart és az Infópark közvetlen kapcsolatot kaphat az Etele út menti lakótelepekhez, valamint a Fehérvári út külső szakaszán át Albertfalvához, Budafokhoz. Ennek a lehetőségnek a kihagyása pazarlás! (Nem is véletlen, hogy a szóban forgó villamosvonal fonódó voltát a Szent Gellért téri véggel illusztrálja a BFK címlapképe. A másik végén ugyanis a fonódás egyelőre csak álom.)

Nagyon fontos, hogy ez a hosszabbítás már az alapprojekttel együtt, vagy ahhoz időben rögtön kapcsolódva megépüljön, ugyanis a nádorkerti végállomás nem hetékoy, rossz megoldás. Nemcsak a fent említett utasforgalmi áramlatok szempontjából, hanem hálózati szempontból is, hiszen a rakparti ág csak akkor tud jelentősebb észak-déli forgalmat vinni, és ezzel például a most túlzsúfolt Móricz Zsigmond körtéri villamoscsomópontot tehermentesíteni, ha nem egy zsákutca, hanem dél felől is hozzáférhető. Fontos lenne ezért elkerülni, hogy a vonal elvágásához szükséges műszaki tartalom a Nádorkertnél megépüljön, s „ideiglenesen” akár hosszabb távon úgy is maradjon.

gyors_attekinto.png

Az alapprojekthez lazábban kapcsolódik, de javasoltunk egy további szakaszt is a Dombóvári út mentén (a térképen II. szakasz), ami viszont az 1-es villamos elágaztatását, és egy részének a Móricz Zsigmond körtér közelébe járatását teszi lehetővé.

A Budapesti Fejlesztési Központ válasza

A BFK igen kedvesen válaszolt a felvetésünkre – sokadszorra is nagyon köszönjük! Természetesen nem arról szól ez a válasz, hogy azonnal a keblünkre borulva minden kívánságunkat teljesítik, azonban megígérték az összes változtatás vizsgálatát és a további eszmecserét. Jelzésük szerint a javaslat súlyát növelné a főváros, a BKK, illetve más résztvevők egyetértése. Ennek az egyetértésnek a lehetőségét kapja most meg az érintett utazóközönség.

Ami a válasz szakmai tartalmát illeti, a fenti két hosszabbításon, valamint a BFK által is fontosnak tartott Szent Gellért téri módosításokon túl szóba kerül a Budafoki úti vagy Szerémi úti távlati villamosvonal kérdése, és ennek lehetséges kapcsolata a 4-es villamossal – ezt érdekességként ajánljuk is olvasóink figyelmébe –, azonban távlati, és a mi javaslatunknál is kidolgozatlanabb koncepcióról lévén szó, most csak annyit hangsúlyozunk, hogy ezek a kérdések a fonódó II-nek nevezett fejlesztéstől műszakilag akkor is könnyen elválaszthatóak, ha az már a mi javaslatainkat is tartalmazza, ezért ezeket ráér külön is feldolgozni.

A tovább folyó eszmecsere jegyében a BFK válaszraira viszontválaszokat is adtunk.

A konzultáció

Szerencsére most, amikor a BFK a fejlesztés részleteiről kérdezi a közönséget, lehetőség van a mi javaslataink erősítésére is. Na, nem úgy, hogy a BFK nagy vörös betűkkel a Sétáló Budapest javaslatának értékelésére szólítja fel a válaszadókat; de a szabadon kifejtős (15.) kérdésben lehetőség van ezt is megemlíteni. Nem arra kérünk mindenkit, hogy említse és támogassa csakis a mi javaslatunkat, hanem arra, hogy – komolyan véve a konzultációt – említse meg ezt, ha saját maga használná, illetve ha hasznosnak találja. Reméljük, sikerült bemutatni, hogy ez tényleg így van; valóban egy olcsó, de nagy értékű javaslatról van szó.

Tehát XXII. kerületi infóparki dolgozók, dél-XI. kerületi műegyetemisták és sok más érintett előre! Irány a konzultáció és abban is a 15. kérdés!

3 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://setalobudapest2019.blog.hu/api/trackback/id/tr5516426430

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

nyelv-ész 2021.02.16. 22:39:08

Amikor először olvastam ezt a hírt az új vonalról, meg voltam győződve, hogy a déli vége is be lesz kötve a meglévő hálózatba. 240 méternyi pályának bele kéne férnie, mert e nélkül elég hamar értelmét veszti ez a szakasz.

konrada 2021.02.17. 11:27:59

@nyelv-ész: Szvsz. ott lehet a probléma, hogy a kormány azt írta le, hogy a Gellértől a Nádorkertig csinálja meg, így a bekötés meg a főváros feladata kellene legyen, és azt látjuk, hogy amilyen impotensek vannak ott most, ez a 240 méter sok éves tervbe férne csak bele, elnézve a soroksári úti deltánál a töketlenkedésük.;))

bozon 2021.02.17. 12:23:47

@konrada: a töketlenkedéssel egyetértek, de a Soroksári úti (pontosabban Haller-) delta még éppen egy sikertörténet ezen belül. Másodszorra a főpolgármestert is sikerült úgy meggyőzni, hogy a szokásos keresztbefekvők se tudtak keresztbefeküdni.

A Műegyetem rakparti villamos fővárosi projektként érdekesen nézett ki: megvannak az ingatlanosok tervei; vagy ez valósul meg, vagy semmi...
süti beállítások módosítása