Sétáló Budapest

Kinek (legyen) hasznos a Galvani híd?

2021. január 14. 03:24 - bozon

I. rész: kié lesz végül a híd haszna?

Nagyra becsült kollégám, Fleischer Tamás decemberben foglalta össze a Népszava hasábjain, hogy milyen városszerkezeti érvek szóltak amellett, hogy most pont ne a Galvani híd épüljön meg Budapest déli régiójában (először az alberfalvait kellene megépíteni, ami viszont így a beláthatatlan jövőbe vész). Ezt a tanulságos történetet, ezeket az érveket nem is ismétlem meg, viszont természetes ilyenkor a kérdés: akkor miért pont a Galvani híd épül (először)? A Galvani híd gyors építése mögötti nem városszerkezeti érvekről szól e cikkpár első része.

galvani-mti-kicsi.jpeg
A kép forrása: valamelyik népszerűsítő kiadvány

Netán a városlakóké?

A magyarázathoz egy kicsit mélyebbre kell menni. A tanulmányozandó kérdés az, hogy hogyan térül meg egy ilyen infrastrukturális beruházás. Egyszerűsítve és röviden ez három módon lehetséges: az úgynevezett környezeti externáliák révén, a társadalmi haszon révén, valamint a közvetlen pénzügyi haszon révén. Ezek közül most a két szélsőt rendezhetjük le a legegyszerűbben.

Pénzügyi haszna a beruházónak (Budapestnek vagy az államnak) akkor lenne, ha például hídvámot szedne, vagy jelentősen olcsóbban tudná karbantartani az új hidat a jelenleg koptatott alternatív útvonalaknál – de mivel ilyen hatás szabad szemmel látható mennyiségben nincs, ezt most el is felejthetjük. Különösebben pozitív környezeti externáliák akkor jellemeznék a fejlesztést, ha a folyományaként jelentősen csökkenne az autók – és egészében a város – környezetterhelése, és a beruházás emiatt lenne hasznos a társadalomnak. A későbbiekben arról is beszélni fogunk, hogy nem ez a helyzet – tehát itt sincs számottevő nyereség (bár a tervekben téves módon még lehet is, de az ilyen számításokban a ma használt paraméterekkel ez mindig egy kicsi mennyiség a lent következő, fő nyereséghez képest). 

Számottevő nyereség a társadalom számára ott van, hogy a közlekedők számos ma megszokott útvonalhoz képest gyorsabban jutnak majd a céljukhoz, amivel időt és üzemanyagot spórolnak. Sőt, új közlekedők is útra kelnek, és realizálják annak hasznát, hogy valamit elintézhetnek, amit eddig nem is volt érdemes. A hídépítéssel teremtett érték tehát első ránézésre a városhasználóknál landol, akik az életüket jellemzően kevesebb befektetéssel élhetik tovább, azaz a fogyasztási kosarukon az eddigiekhez képest nagyobb fogyasztói többletet realizálnak (úgy is mondhatjuk, növekszik „a kisember profitja”).

Vagy mégsem

Sajnos azonban nem a kisember a leghatékonyabb profittermelő a piacon, ezért a fogyasztói többlet sorsa az szokott lenni, hogy piaci átrendeződések révén valahova máshova kerül (még gazdaságfilozófiaibb szinten: a haszon nem „lefelé” csorog). Esetünkben az átrendeződés úgy indul, hogy a matematikai lénnyé idealizált – de jobb modell nincs – fogyasztók elkezdenek a híd jobb közlekedésű vonzáskörzetébe költözni, és mivel itt többletnyereségük van a közlekedésen, az itteni ingatlanokért hajlandóak magasabb árat fizetni (a közgazdaságtan törvényei szerint kb. annyival, amennyi a hosszú évek alatt remélt közlekedési nyereség megfelelő összege); azaz a fogyasztók szépen elversenyezgetnek egymással addig a pontig, amíg ki nem csúszik a kezükből a fogyasztói többlet teljes egésze.

A könnyebb közlekedés miatt ugyanígy vonzóbbak lesznek a vonzáskörzet munkahelyei, és ezért akár egy kicsivel olcsóbban is megéri a környéken dolgozni (a modell itt is egyszerűsít, de évszázadok tapasztalata és a nagyátlag áll mögötte). Rohannak is a munkaadók itt irodaházat venni vagy bérelni – újfent ingatlanérték-növekedéssé konvertálva végül a munkavállalók városhasználaton realizált fogyasztói többletét. 

Ez az értéklánc nem egy pillanat alatt érvényesül, de az ingatlanpiacon sem hülyék mozgolódnak. A terület telkei, fejlesztései már előzetes piaci várakozásként is drágulni kezdenek. És itt jön a válasz a kérdésre: kik is a híd által közvetlenül és legjobban érintett IX. és XI. kerületi Duna-parti ingatlanfejlesztések tulajdonosai, beruházói, építői? (Itt jegyezzük meg, hogy az albertfalvai híd melletti városszerkezeti érv, miszerint meglevő lakott centrumokat kötne össze, azt is jelentené, hogy nem pár nagy fejlesztőhöz, hanem számtalan lakástulajdonoshoz vándorolna végül a haszon nagy része.)

Ezek alapján azt is kell hogy mondjam, az ügy egyszeri újságolvasó számára látható szereplői – a „várospolitikusok” – csak végrehajtók; a hidak sorrendjéről nagyon magasan született, egy nagyon okos döntés. Persze, ezt az okosságot sem kell túldimenzionálni; egyszerűen arról van szó, hogy a tervezett olimpia ingatlanfejlesztései kerültek „jó kezekbe”, és miután olimpia – egyelőre? – nem lesz, de a neki megfelelő ingatlanos helyezkedés már nagyrészt megvolt (szép dolog a sport, de vannak még szebb dolgok is ezen a világon), a városfejlesztést nem lehetett már eltéríteni az eredeti útjáról.

Ha a hídépítés „össztársadalmi szinten” nyereséges, azaz „többet hoz”, mint amennyibe kerül (ez általában formai előírás a közberuházásoknál), akkor a realizálandó társadalmi haszon legalább (életszerűen: körülbelül) a teljes árának felel meg. Nyilván nem kerül ennek teljes egésze a fenti módon a stratégiailag kedvezményezett körhöz, de nagy része bízvást igen. Ha tehát x milliárd forintba kerül a híd és a hozzá készülő egyéb zubehör (leginkább az utak), akkor végeredményben csaknem ennyi közpénzzel sikerül megtolni a környékbeli ismerősok kis ingatlanos szekerét. 

Mennyire lehetséges még csiszolni ezen a forgatókönyvön?

Az összes városszerkezeti, fenntarthatósági és közlekedési konfliktus, amit a hírekben hallunk e beruházás körül, tehát azért van, mert már megvan, hogy a befektetett érték végül hová kerüljön (arról nem is beszélve, hogy az építő cégek révén már a beruházási összegnek is egy nagy része odakerül valakikhez, de nekik még mindegy, hol építenek). Márpedig konfliktus van bőven, ugyanis ez a híd – szemben az érintett területek észak-déli irányban sokkal könnyebben és olcsóbban fejleszthető, de eddig mégsem fejlesztett tömegközlekedésével – alapvetően egy autós fejlesztés, aminek a hatásai a növekvő forgalom és az ezt szolgáló fejlesztések miatt nagyon sok városlakó, nagyon sok városrész számára kifejezetten hátrányosak lesznek. 

Ezekről a konfliktusokról és enyhítésükről lesz szó a második részben; azaz hogy miért nem kedvező a híd a most tervezett formájában Budapest élhetőségére és jövőjére nézve, továbbá hogy ha már ez épül, mégis hogyan lehet valamivel jobb.

229 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://setalobudapest2019.blog.hu/api/trackback/id/tr4016354184

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Ménár Atya 2021.01.16. 17:39:04

Látom Fitymatyi, megint összeomlik ma este is :D
Kár hogy nincs nála webkamera, megnézném ahogy görcsöl az elmebetegje......
A hülye nagyfiúk elvették a labdáját, és senki nem játszik vele :D:D

Arcade Macho 2021.01.16. 17:54:12

@kárárámaispj: bkk.hu/apps/menetrend/pdf/VP06/20200622/4.pdf

tevedtem mert az 3as metro az a masodik megallo, az altalad emlitett M4 meg a negyedik megallo

a csepeli HEVnek be kell jonnie olyan helyre ahol egy 2 percen beluli setaval / mozgolepcsozessel el lehet erni

bozon 2021.01.16. 17:54:34

@cardiobascuralis 2: "De, mindenki autója is elfér. Csak szervezés kérdése.
A kötött pályás közlekedés tévút. Ha már villany, akkor legyen troli."

Nanana! Nem fér el mindenki autója. Ez azért elég komolytalan állítás. Ott a XIII. kerület -- de más kerületek is közelítenek ehhez az állapothoz, ahol már éjjel se találsz parkolóhelyet. Aztán reggel megjelenik az első külvárosi autó, és abban a pillanatban kész a dugó.

Egyrészt a 3-as villamosig is el kell jutni valahogy, másrészt a 3-as körbejárja a fél világot, és azért még jó messze áll meg a fürdőtől, vagy 20 perc gyaloglás. Ami a maihoz hasonlóan kellemes időben annyira nem jó, főleg mondjuk szauna után hazafelé. Autóval meg összesen 20 perc a Kőér utca-Határ út útvonalon."

20 perc gyaloglás a villamostól? Fél óra a XX. kerület külső vége.

Valamelyik kőbányai busz + 52-es?

Arcade Macho 2021.01.16. 17:56:34

@cardiobascuralis 2: "Az útdíj semmi ellen nem nyújt védelmet, ez már kiderült olyan városokban, ahol bevezették, pl. London nem lett kevésbé zsúfolt. "

nem vezettek azt be sehol sem
a londoni dugodijjal ha egyszer egy nap bejutottal mint KULSOS akkor annyit garazdalkodtal amennyit akartal, nem beszelve a benti lakokrol...
az utdij defnicioja az az hogy km alapjan szedik be a plusz penzt, azaz ha valaki ketszer annyi km -t tol le egy viszonylatban akkor ketszer annyit kell is befizetnie

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2021.01.16. 18:57:41

Ez legalább visz valahonnan valahová. Nem úgy mint az Erzsébet és a Szabadság ami a Gellérhegybe fut, a Lánc ami a várhegybe fut, vagy épp a Margit ami meg a Rózsadombba.

:))))

Billy Hill 2021.01.16. 19:26:52

@Zus: "a Rákóczi út volt nagyon sokáig Budapest bevásárló utcája". Nagyon sokáig meg a lúdtoll volt a billentyűzet. :-) Az internetes áruházak és a koronapestis korában (szerintem) nem reális visszaépíteni a 80-as évek bevásárlási módját kiszolgáló struktúrákat.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 20:17:04

@bozon:
Hát nem tudom, a XX. kerület melyik külső végére gondolsz, és honnan fél óra gyaloglás, de a 3-as vilinger végállomása és a pesterzsébeti jódos-sós közt (tegyük fel, hogy a járdán megyünk, nem légvonalban repülve) 1200 m a távolság a Google Maps szerint. 4 km-es átlagos gyaloglótempóval ez ha nem is 20 (ez tipp volt részemről), de kb. 18 perc.
Sajnos, az Óhegy buszközlekedése elég csapnivaló.
Pesterzsébet Soroksár felőli vége, ha csak egyenesen megyünk a Török Flórison meg a folytatásán, 4,7 km. Nem lehetetlen megtenni fél óra alatt, de azért az már versenygyalogló tempó, sportöltözetben.
Valamennyire ismerem a városrészt, több csajom is lakott arrafelé (igazából Budapest megismerésében az segített legtöbbet, hogy a csajaim ilyen helyeken laktak, mint Soroksár, Rákoskeresztúr, Csepel, Újpalota, Újpest. Pestlőrinc, Pestimre stb.
Valahogy olyat sosem sikerült felszedni, aki környékbeli lett volna (illetve olyat igen, aki azzal szomszédos utcában lakott, ahol én 20 évvel korábban :-), mert én is elég jól belaktam a várost.
(Mondjuk az milyen, amikor 2 vidéki csajod van - egyszer volt ilyen, nagyon óvatos duhaj vagyok, általában elég 1, szarul tudok logisztikázni, még Excellel is -, mert mindkettő ritkán jön Pestre (leginkább koncertre, ott is ismerkedtem meg velük), az ország két igen távoli sarkából, aztán mikor elhatározzák, hogy Pestre költöznek, egymástól 2 kapualjnyira sikerül lakást találniuk? :-)
(Még szerencse, hogy az utcasarok két 90 fokban eltérő részén.)

Azért lehetne pl. lobbizni, hogy a most épülő sportcsarnok mellett az Üllői úton marad vagy 200*350 méteres terület a vasútig (ha jól számolok, ez 70 ezer négyzetméter alapterület, mondjuk 7 szinttel, 2 pince, földszint, 4 emelet, az 490 ezer négyzetméter), oda baromira lehetne csinálni egy sokszintes pakolóházat (P+R), közel a metró, és el lehetne helyezni több tízezer autót, hogy azok ne a belvárosba menjenek.
A környéket a mostaninál jobban már nem csúfítaná el (Fradi-pálya, a seggében a T-Lófasz székház, túloldalt buszpályudvar, most épülő sportcsarnok, szóval pont elférne, nem lógna ki).
De ugyanazt meg lehetne csinálni a Kvassay híd melletti rozsdaövezetben is, csak ott ennél sokkal nagyobb a hely, és ott még lakók sincsenek messze környéken. Vagy a Határ útnál a Shopmarttal szembeni telken. Szóval lehetne ott P+R parkolókat létesíteni, de ahogy Tarlósnál nem volt szándék, Karácsonynál sincs, pofázni meg a legegyszerűbb, ahogy az autósokat baszogatni is.
És parkolás mondjuk napi 2 buszjegy áráért, ahogy a Kökin, így még némi bevételt is hozna. Cserébe forgalmival ingyenes BKV, a belvárosi férőhelyek növelése és a tisztább levegő érdekében.
Ehhez képest ami volt parkoló a metró vonalán, azt is mind agyatlanul fizetőssé tették, azóta mind üres. Pedig annyi kéne csak, hogy a lakóházak előtti úton fizetőssé teszik a parkolást, ott a helyiek autói elférnek, a parkoló meg lehetne továbbra is ingyenes.
A XIII. kerületben is esetleg kéne pakolókat építeni. Hely azért bőven lenne. Sírni a legkönnyebb, hogy nincs elég parkoló.

@Arcade Macho:
Aztán ezt hogy gondolod, minden kocsira GPS, és méri, hogy merre ment?
Ezt nem véletlenül nem vezették be, mert még a dugódíjnál is hülyébb ötlet.

@Billy Hill:
Pedig igaza van. Amíg lehetett a Rákóczin parkolni, addig iszonyatos forgalma volt a boltoknak, mióta nem lehet azóta a többség bezárt. Koronapestist meg ne boltban vegyél, kaphatsz az utcán ingyen.

kárárámaispj 2021.01.16. 20:58:46

@Arcade Macho: Hát, a borárosról 2es villamossal az M4 szerintem 2 megálló.
A meghosszabbítást metróig még érteném is. Az összekötésnek nem látom értelmét.

bozon 2021.01.16. 21:09:27

@kárárámaispj: "A meghosszabbítást metróig még érteném is. Az összekötésnek nem látom értelmét."
Ja. Aztán az M2-ig. Aztán a FAV-ig, aztán a vasútállomás, és ugyanez a másik oldalról. Így működik az átmérős viszonylatszervezés.

kárárámaispj 2021.01.16. 21:21:53

@cardiobascuralis 2:

"A németeknél átlag 3-4 évente cserélik az autókat (középkategória, Astra, Golf stb.), ez a 10 éves átlag nekem gyanús, bár az értékesebb autóknál elképzelhető. Nálunk meg a 14,5 év tűnik kevésnek, az alapján, amit az utcán látok."
Hát igen, így nehéz. Te a németeknél így látsz, itthon meg úgy, és ebből megvan a véleményed..
www.statista.com/statistics/974713/passenger-car-average-age-europe/
Most komolyan tényleg úgy gondolod, hogy azt a 40 millió autót 3-4 évente lecserélik? Könyörgöm...

"Lehet, hogy ABS nem volt, ahogy téli gumi sem, de az nem is előírás"
De. Előírás.
"a károsanyag-kibocsátás, a fékek, lámpák, kormányrendszer állapota az. A Trabant meg a Wartburg sok mostani füstokádó dízelnél jóval környezetbarátabb volt."
Marhaság. Simán hazugság. Ember, gondolkodj már kicsit! A keverék olajozás az olajat is elégeti. Talán 20 éve betiltották. Az, hogy neked erről sincs fogalmad, az más ügy.

"Másrészt akkor simán megbuktattak a forgalmi vizsgán azért, ha rozsdás volt a karosszéria."
Légy erős, a trabant soha nem rozsdásodott. És most is megbuktatnak, ha korrodált a karosszéria.

"A 80-as években nem tudtál autót venni, mert nem volt. Pénz lett volna rá. "
:D:D: Ja. Ha párttitkár voltál. Basszus, miért hazudozol össze-vissza? Autópiac nem rémlik? Pénz nem volt, hogy megvedd.

"A 90-es évek végén pedig 10 éves autót már tudtál venni annyi havi átlagkeresetért, mint most. "
Ez is hülyeség. Ha valamikor nem tudtál venni autót, az pont a 90 es évek voltak, amikor a remek szoci kormány nem engedte a 4 évnél öregebb autók behozatalát. Vegyen újat a magyar felkiáltással. Tudod, akkor volt a fizetés olyan 30 ezer Ft. 100 ért meg 97ben 82es évjáratú skodát vettél nem mást.

"Klímást nem, mert az akkor még drága volt, a 80-as években készült autókban még elvétve volt klíma."
Egyébként, még ha igazad is lenne - nem gondolod, hogy ha most klímás golf5 ot veszel 3-4 havi fizetésért, 25 éve meg széteső skodát vettél 3-4 havi fizetésért, akkor most jobban élsz?

"Jártál már életedben Budapesten?"
Hát kettőnk közül én itt születtem.
"Igen, én Karácsonyra szavaztam"
Köszönjük szépen. És mesélj miért tartottad olyan remek ötletnek, hogy egy Nyírtasson született, Szabolcsban nevelkedett idióta legyen Bp polgármestere?

Egyébként ha ilyen Cool Head Clan koncertekre jártál 15 éve, akkor ne magyarázz nekünk a 80as évekről, mert fogalmad sincs róla.

bozon 2021.01.16. 21:25:47

@cardiobascuralis 2: valóban, a fürdőhöz sokat kell kanyarogni -- ha nem is 20 perc, 15 biztosan (a kerület végét pedig a Török Flóris mentén mértem, ami 3 km; attól délkeletre csak lakatlan részek vannak).

Volt olyan BKK-s terv, amelyik a villamoshurkot nyugatabbra tenné át (én inkább azt mondom, legyen ott _is_ hurok), mert ott a lakótelep, és beleküldené a 3-ast is. Ez sem egy egetverő fejlesztés, de ezt a gyaloglást radikálisan rövidítené.

Még jobban javítaná a helyzetet, ha -- legalább ugyanazzal a tákolással, ahogy régen volt -- a Gubacsi hídra is visszatennék a villamost. Persze, itt sem a legdrágább variánsokat kellene keresni.

Ha a kőbányai buszhálózat szar, akkor igen, azt is fejleszteni kell. S ha már buszok, a KöKi-től lejőve a 148/151-essel is nagyon szar a kapcsolat (ezekkel párhuzamosan menne Csepelre a villamos)?

Ezek mind olyan fejlesztések, amelyeket egy ciklus alatt meg lehetne csinálni Budapesten (és nem csak ezeket, hanem minden városrész ilyenjeit), ha nem a túlárazott nagyberuházásokban látná minden politikus a rövid távú parasztvakító célt.

Abban is igazad van, hogy ahol csak lehet, érdemes parkolóázakba terelni az autókat. A Sétáló Budapest programban ezt vizsgáltuk, könnyűszerkezetes automatagarázzsal akkor 3 millióért lehetett volna kihozni egy helyet. Ennek a megtérülését a díjakból ki kell termelni (legalább részben, de a maradékra akkor pályázati finanszírozást kell találni).

Persze, parkolóházakat sem azért építenénk, hogy oda is még több autó jöjjön. Az utcákat nemcsak a dugóktól, hanem a parkolástól is fel kell szabadítani. Nincs zöld, nincs kajálóterasz, nincs játszótér, nincs egy rohadt pad sok belvárosi utcában és téren azért, mert mindent ellepnek az autók. Lehet persze itt is azt mondani, hogy "de kell", azonban a globális társadalmi optimum nem ott van, hogy lényegében egyfajta, nem tiszta és nem esztétikus felhasználási forma zabálja fel a közterületek nagy részét.

bozon 2021.01.16. 21:29:45

@kárárámaispj: "Légy erős, a trabant soha nem rozsdásodott."

Mondjuk, tök off, de rozsdásodott, mint a szar. Teljes önhordó acélváz rejlett a duroplaszt borítás alatt (az oszlopok, a küszöbök és lépcsőshátú kivitelnél a csomagtartó hátulja a vázhoz tartozott, tehát még "a felszínen" is vas volt), ráadásul üregvédelem nélkül gyártották.

Zed is not dead yet 2021.01.16. 21:51:21

@kárárámaispj: Én ugyan miskolci vagyok, de kölyökkoromból emlékszem erre a "villamos vonalon teherszállítás" dologra. Feltételezésem szerint dettó így mehetett Bp-en is.

Ugye van egy párórás sáv éjszaka, amikor nem jár a villamos, mert nem érdemes járatni. Ebben a sávban volt, hogy jó hosszú szerelvényeket összeállítottak és ezekben elég sokféle kocsi volt. Nyilván ömlesztett cuccos is, de elég sok darabárus is. A darabárus kocsikban pedig gyakorlatilag akármit vihetsz, amit manapság egy kamion, vagy egy terítőfuvaros teherautó el tud vinni. A rakodást pedig könnyen megoldották úgy, hogy az adott célpont közelében egyszerűen lekapcsolták az odavaló vagont a szerelvényről és lehetett rakodni. Aztán órák múlva, még mielőtt a villamosforgalom épp beindult volna, összeszedték a kocsikat és kisasszéztak vele a MÁV pályájára valahol. Volt cég, amelyiknek volt iparvágány-csonkja, annak nem kellett sebtiben rakodnia se, targoncával szépen letolták a csonkra a vagonjukat és kész. Emlékszem ezekre a szerelvényekre, baromi lassan mentek mindig, gondolom, mert az a vontató, ami máskor pl. a villamos sínről való hókotrást csinálta, vagy épp egyéb technikai dolgokat vonszolt erre-arra nem volt túl erős jószág.

Amúgy ez a téma nem annyira Bp-probléma, hanem országos és valamikor a 90-es években kezdődött azzal, hogy a MÁV elkezdett horror kocsibérleti díjakat felszámítani a darabáru-fuvaroztatóknak azokra az időtartamokra, míg a vagon náluk "parkolt" (fel- és lerakodás ideje), meg elkezdett mindenféle rakodó infrastruktúrát megkövetelni ezektől a cégektől (hogy ki se áll a vagonnal oda, ahol nincs szintbeli rakodó kiépítve, meg ilyenek), ráadásul eleve drágult is erősen.

Előtte meg gyakorlatilag az volt, hogy a fuvarért kellett fizetni, az állásért csak minimális összegeket vagy (!!) tele kellett rakni a kocsit (vagy telerakott kocsiért fizetni). Az hogy ki hogyan rakodta le, az magánügy volt.

Most nem győzi hova tenni a darabárus kocsijait a MÁV (vagyis lehet hogy ez már egy ideje nem gond, mert lehet hogy hagyták ezeket lerohadni és rég kuka a többsége), miközben meg a fél ország mindenféle faxomfütty futárfirmákkal fuvaroztat, de maga a posta is kvázi futárcég lett, rengeteg darabárus kamionnal. Nézd meg, a hajnali órákban micsoda darabárus kamionszerelvények döcögnek ide-oda az autópályákon. Van hogy az M3-on fél óra hosszat ki se érdemes sorolni a külsőbe, mert dugig van posta-kamionokkal, meg SPAR-ral meg a többi hasonlóval.

Mennyivel jobb lehetne az, ha az ilyen cégeknek lenne egy vágánycsonkjuk, rajta hely 1-2 vagonnak, az egyik érkezne, a másik indulhatna kvázi 1-napos, vagy igény szerinti ütemezésben. Rendesen ki tudná vattázni a kötöttpályás költségvetéseket ez és a városokban kavernyáló kamionok és nagy/közepes teherautók 80%-a egy csapásra eltűnne azokról az utakról.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 21:51:44

@kárárámaispj:
"De. Előírás."
Nem az. De ha szerinted igen, akkor idézd, hogy hol van előírva.

Ne mutasd be, hogy hogy működik egy kétütemű motor, autószerelőként Wartburg szerelése volt a vizsgamunkám. A tények helyett faszságokat írsz. A jól elégetett olajjal semmi baj nincs, a dízelek kormolásával van a baj.

Légy erős, a Trabant is rozsdásodott, mert csak a kaszni volt műanyag, illetve furnér. Szereltem pár százat.

"Pénz nem volt, hogy megvedd."
Te szerencsétlen pöcs, nézz már utána, hogy hogy lehetett a szocializmusban autót venni. Pénzük lett volna az embereknek rá, csak 5-7 év volt a várakozás, hogy autóhoz juss.
Majd ha elmúltál 14 éves, akkor gyere vissza vitatkozni, mert most csak a mesekönyvekben olvasott baromságaidat hordod elő.
A 90-es évek végéről beszélek, te szerencsétlen. Akkor a havi átlagfizetés már 100 ezer Ft környékén volt, havi 30-ból legfeljebb éhenhalni tudtál volna. 3 havi átlagkeresetből meg most is csak 15 éves roncshalmazt tudsz venni.

"Hát kettőnk közül én itt születtem. "
Felhozták anyádat szülni valamelyik tanyáról, hogy aztán másnap vissza is vigyék? Mert a hozzászólásaidból az látszik, hogy felnőni olyan helyen nőttél fel, ahova még az újságok sem jutottak el, és áram sem volt.

Karácsonyt azért tartottam jó ötletnek, mert nem minden vidéki akkora paraszt, mint te, aki a tanyán felnőttek közül is a leghülyébb seggek közé tartozol. De vele kapcsolatban tévedtem.

Nem tudom, mi köze van a 80-as évekről szerzett tapasztalataimnak (én veled ellentétben már éltem akkor, nem 10 éves vagyok, mint a hozzászólásaid alapján te, bár az agymennyiségedet tekintve ebben a korosztályban is a leghülyébbek közé tartozol) ahhoz, hogy milyen koncertekre jártam 2005 táján.

gigabursch 2021.01.16. 21:54:17

@kárárámaispj:
OK, másképp látjuk. Ennyi...

gigabursch 2021.01.16. 21:56:02

@cardiobascuralis 2:
Szerencsére vagyok abban boldog állapotban, hogy nagy ívben tegyek arra, hogy mindenhez is értesz, valamint mindenkinél is okosabb vagy Szilárdka.

Arcade Macho 2021.01.16. 21:57:36

ajanla@cardiobascuralis 2: "Aztán ezt hogy gondolod, minden kocsira GPS, és méri, hogy merre ment?"

mondjuk a kamionok ilyen elven fizetnek

felhivnam tovabba szives figyelmedet arra a jelen pillanatban ebben a kerdesben levo apro tenyre, hogy a GPSes iphone az 12 eves lehet, tovabba emlekeztetnelek az uberre is hogy ott nem egy GPS jelvevot heggesztettek az autora raja hanem (VIGYAZZ MERT GONDOLKODNI KELL HA EZT ELOLVASOD!!!) egy mobilalkalmazason keresztul kovettek az autokat

Zed is not dead yet 2021.01.16. 21:58:58

@kárárámaispj: Neked írom, mert te is műveled, de van még pár másik arc itt, akinek ugyanúgy szól: lehetne a témával foglalkozni személyeskedés helyett? Tök zavaró, amikor beszélgetés helyett a pro és kontra anyázástól cseng az ember füle meg úgy kell félreugrálni a repülő virtuális féltéglák elől. Attól még meg lehet a véleménye bárkinek bárkiről, vagy bármelyik komment értékéről, hogy nem kezd el azonnal ordibálni, szerintem ettől senki nem lesz kevesebb, de több se.

Arcade Macho 2021.01.16. 22:03:01

@Zed is not dead yet: most is lehetne siman...
habar egyszerubb lenne full elektromos teherszallitokkal teriteni az arukat ejszaka

ez azert nem tortenik meg mert a fillerrel szexualis kapcsolatot apolo fuvaros az cseszik az ejszakai melost megfizetni es a lekoszlott fostalicska kisteherjevel jo neki szetcseszni a budapestiek tudejet, mert ugye nincsen utdij ami errol a tarsadalom szamara goreny dologrol leszoktatna

gigabursch 2021.01.16. 22:03:22

@bozon:
Ruszkiknál voltak tehertrolik is.
Valamelyik RLT-s bejegyzésben volt is erről szó.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 22:09:04

@bozon:
Semmi gond a gyaloglással, én szeretek gyalogolni, de mindent a maga helyén és idejében. Télen, fürdő után ez nem az a hely és idő.

A villamost a továbbiakban is felejtsük el. Elavult rég. Ha már villany, akkor legyen troli.

148/151 - egyrészt ezekhez is el kell jutni, másrészt nézd már meg, hogy a 148-as mit összetekereg Erzsébeten.

Ami a kajálóteraszokat illeti, ne is legyenek, még gyalogosként is kibaszott zavaróak.
Parkolóházakat meg azért kell építeni, mert úgyis autóval jönnek az emberek (a szar tömegközlekedésű külvárosokból is pl. a metróhoz), akkor legalább tudják valahol letenni. Nézd meg Bécset, bár ott úgy is tervezték, ezért a parkolóházból a metróba visz a lift, és a napidíj (24 óra) 3 euró, ami a helyi keresetekhez képest lófasz, egy metrójegy 2,5 euró (de átszállhatsz vele más járatokra).

A baj az, hogy folyamatosan arról beszél minden budapesti polgármester meg főpolgármester, hogy ne autóval menjenek az emberek a belvárosba, de infrastruktúrába egyik sem fektetett és fektet, márpedig egy ekkora városhoz több tízezer autóhelynyi P+R parkoló és több tízezer helynyi parkolóház kellene. Egyik sincs.
A pénzért meg aztán kell tartaniuk a markukat, ha előtte megdolgoztak érte.

Ha te valami lótuszfaktusz (vagy ilyesmi) vagy, akkor ugyan szólj már Karácsonynak időalapú jegy ügyben. Vagy indíts petíciót. Mert ez most az egyik legégetőbb gond, amivel több mint 2 évtizeddel le van maradva Budapest minden európai fővárostól.

@Zed is not dead yet:
Mondjuk Miskolcon a vasgyártól a Tiszaiig futó egyetlen vonalon még volt is értelme. :-)
Azt viszont nem hiszem, hogy a vasúti sínen tud járni a villamos. Se a nyomtáv, se az áramellátás nem valószínű, hogy azonos lenne. Persze lehet, hogy tévedek.

bozon 2021.01.16. 22:17:24

@cardiobascuralis 2: "Aztán ezt hogy gondolod, minden kocsira GPS, és méri, hogy merre ment?"

Ja, tényleg, erre nem reagáltam, pedig kellett volna. Ez a technológia a kétezres években hű, de csúcs volt, a 2010-esekben viszont fokozatosan filléressé vált. Ma már a sima okostelefonok is megbízhatóan párosíthatóak a rendszámokhoz; alkalmilag is (nem kell külön fedélzeti egység, de akinek az az álma, olyat is kaphat pár ezresért). Akinek meg semmi se jó, kis volumenben akár még papíralapú itinereket is lehet árusítani (a teherforgalmiban is volt ilyen, nem tudom, hogy megvan-e még).

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 22:19:05

@gigabursch:
Miért pont ezt a nicket jegyezted meg? Már az is vagy a 200. volt, és azóta szintén volt legalább annyi. Vagy egy bit van az agyadban információtárolásra, és ez ragadt bele?
Egyébként boldogok a lelki szegények, mint a világszerte népszerű mesealak mondta.

@Arcade Macho:
Az viszont elég komoly adatvédelmi problémákat vetne fel, ha minden magántulajdonú személyautót köteleznének arra, hogy GPS legyen rajta (teherautóknál és egyéb fuvarozást végző cégek esetében nem). Ahogy az is, ha felhatalmaznának bármilyen állami vagy városi szervet arra, hogy követhesse a mobilod GPS-jeleit.

Szóval talán neked kellett volna gondolkodni írás előtt. Már ha van mivel, mert eddig nem sok tanújelét adtad.

Zed is not dead yet 2021.01.16. 22:26:58

@Arcade Macho: Most is rengeteg éjszakai fuvar van. Egy óvoda mellett lakom, minden éjjel 2 körül jön a tejes, hajnali 5 körül meg a pék terítő az ablakunk alá. Csapkodja az ajtót, döngeti az óvoda kapuját (becsapni jobb, mint kilinccsel csukni, nyilván), ráadásul motor jár végig, tuc-tuc zene üvölt a fülkében.

bozon 2021.01.16. 22:31:01

@cardiobascuralis 2: "A villamost a továbbiakban is felejtsük el. Elavult rég. Ha már villany, akkor legyen troli."
Nem igaz. A troli a kicsi járműmérettel, az ingyenesnek hitt, de valójában szintén drága pályával, a fokozott közúti zavarással és a négyszeres gördülési ellenállással nem jó alternatíva.

"Ami a kajálóteraszokat illeti, ne is legyenek, még gyalogosként is kibaszott zavaróak."
Hát, ebben a városlakók 99%-a nem ért egyet veled.

"Ha te valami lótuszfaktusz (vagy ilyesmi) vagy, akkor ugyan szólj már Karácsonynak időalapú jegy ügyben. Vagy indíts petíciót. Mert ez most az egyik legégetőbb gond, amivel több mint 2 évtizeddel le van maradva Budapest minden európai fővárostól."
2010-ben az akkori új LMP-frakció számára megírtam az időalapú jegyes előterjesztést (belekerült volna a bevezetése akkor valami 300 millió kemény forintba). Be se adták, mert az akkori új fideszes városvezetés simán meggyőzte őket arról, hogy arra a kis időre már nem kell.

Annyit fejlődtünk azóta egy röpke tízmilliárdos besült projekt után, hogy az otlet.budapest.hu-n ugyanazt beadtam 2020 decemberében is. :) Lótuszfaktusz maximum a seggemben van, mint mindannyiunknak.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 22:31:11

@bozon:
Nem is arról van szó, hogy műszakilag mennyire megvalósítható, nekem is van mobilom és van benne GPS, sőt, rendszeresen használom is, sőt, azt is tudom, hogy filléres dolog lett mára, hanem a személyiségi jogok védelméről, adatvédelemről.
Nem hiszem, hogy az emberek többsége szó nélkül tűrné, ha követnék mindenhova, ugyanis ezzel simán vissza is lehet élni, és pl. ártunk és ormányunk ismeretében tuti, hogy ezt meg is tennék. Nem mintha a másik oldalt sokkal jobbnak tartanám.
Ami meg a mobiltelefont illeti, honnan tudható, hogy nem a dugóban araszolsz, hanem gyalogolsz, vagy éppen buszon/villamoson utazol? Vagy akkor a gyaloglásért, tömegközlekedésen utazásért is fizetned kell a belvárosi övezetekben? Szóval nagyon át kéne ezt még gondolni (illetve nem kéne, elsőre látszik, hogy egetverő ökörség).

Zed is not dead yet 2021.01.16. 22:31:25

@cardiobascuralis 2: Nekem úgy tűnt, hogy simán áttolták a vasúti kocsikat a villamosvágányra. Nagy(obb)kamasz koromban pár haverommal még rakodtunk is éjszaka ilyen kocsiból, nagyon jól megfizették mi meg fiatalok voltunk és erősek és csórók. Ebből a csóróság valahogy sose múlt el igazán. :p

Egyébként több vonalon még több értelme lenne.

bozon 2021.01.16. 22:32:17

@cardiobascuralis 2: "Egyébként boldogok a lelki szegények, mint a világszerte népszerű mesealak mondta."

Hát, ez olyan matyis volt, már elnézést. :)

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 22:42:08

@bozon:
Én annak idején (még Demszky idejében) Tarlósnak adtam be egy ilyet. Azért neki, mert Demszky nem is volt hajlandó válaszolni a megkeresésemre, Tarlós legalább igen, személyesen is fogadott, és beszéltünk róla.
De aztán miután megválasztották, ő sem nagyon foglalkozott vele.
(Én mondjuk költségeket nem számoltam.)

Senki sem gondolja a trolipályát ingyenesnek, de azért nagyságrendekkel olcsóbb, mint a villamospálya, és jóval gyorsabban is megvan, mivel síneket nem kell fektetni, csak felsővezetéket, nem kellenek iszonyatos drága váltók, sőt, a korszerű trolik a problémás pontokon már több kilométert meg tudnak tenni aksiról, felső vezeték nélkül is (pl. hidakon nem kellene felsővezetéket kiépíteni).
Arról nem is beszélve, hogy ha egy lerobban, akkor a következő kikerüli, ami villamos esetében nem megy, akkor órákig áll az egész vonal, és okoz akár az egész városra kiható torlódásokat (főleg ha egy kereszteződés közepén hal le, láttam már ilyet a Blahán is - képzelhető, hogy mekkora lett miatta a dugó).
Ebben a négyszeres gördülési ellenállásban sem vagyok biztos, soknak tűnik, de nem jártam utána.

De mindent összevetve a villamost el kéne felejteni. Ahol van már, maradjon, de ahol nincs, oda ne.

"Hát, ebben a városlakók 99%-a nem ért egyet veled."
Azért egy felmérést megérne. Nem vagyok biztos benne, hogy nem 50% alatt lenne az a 99%.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 22:51:15

@Zed is not dead yet:
Miskolcon a Tiszain én is raktam vagont diákként. :-)

@bozon:
Pedig esküszöm, nem vagyok Matyi.
Szilárd sem, amit fentebb az olvtárs emlegetett, bár egy olyan nickem valóban volt vagy 15 éve (de 10-nél biztos több). Igazából azt is Föld S. Pét R.-től (egykoron Neoprimitív, énekes - olyanokat rögtönzött a színpadon, hogy sokszor a zenekar tagjai sem tudták folytatni a zenét a röhögéstől, főleg a Közgáz kollégiumi klubjaiban léptek fel) oroztam, neki volt még a 90-es évek elején a Kurírban (Emlékszik még rá valaki? Az egyetlen olyan magyar napilap volt, amelyik naponta kétszer jelent meg, reggel piros, este kék fejléccel) egy rovata, amiben egy Közbiztonság Szilárd nevű kitalált rendőrségi szóvivő által adott információkat tett közzé.
(A másik rovata a Zuhanyhíradó volt, mindkettőben marha viccesen vezette elő a napi híreket. A pesterzsébeti jódos-sós öltözőjét mint hírforrást is sokat emlegette. :-) Igazából csak miatta vettem az újságot.)

kárárámaispj 2021.01.16. 23:07:13

@cardiobascuralis 2: Na jó.Kezdem unni a hülyeségeidet. ABS nélküli autót nem forgalmazhatsz már vagy 20 éve, ha a kocsidban nem működik, akkor világít, és nem megy át a vizsgán.
És nézik a vizsgán a fékhatást. A dízelek kormolására már kitaláltak dolgokat okoska, tudod, katalizátor.

1999ben a havi nettó átlagfizetés 50ezer forint volt.
www.ksh.hu/docs/hun/xstadat/xstadat_eves/i_qli042.html
És pontosan tudom, hogy 150 ezerért mit kaptál. 15 éves 105s skodát
Marha unalmas egy ilyen idiótával beszélni, aki keveri a szezont a faszommal, németben 4 éves autónál nem látott régebbit, és szerinte a mostani autók szennyezőbbek mint a trabantok.
Te idióta, az megvan, hogy már 95ben be akarták tiltani a kétütemű motorokat?

Tiszta vicces, hogy egy ilyen magadfajta fasz magyaráz arról, Pesten mi merre van.
Az összes nagy megállapításodat tényekkel basztam agyon. De hallgatjuk, hogy mennyire olcsó és jó volt anno az élet. Biztos anyád elmesélte :D

kárárámaispj 2021.01.16. 23:14:50

@bozon:
""Ami a kajálóteraszokat illeti, ne is legyenek, még gyalogosként is kibaszott zavaróak."
Hát, ebben a városlakók 99%-a nem ért egyet veled."

Na, ez megint a másik.
Mint belvárosi se én, se egyik bent lakó ismerősöm se ült ki soha az életben a teraszra. Ugyanis a teraszok meg kocsmák nem az ott lakóknak vannak kitalálva. És minden szomszédot/ismerőst/lakót ezerszer jobban érdekelt, hogy legyen szabad parkolóhely, mint hogy a kocsmáknak legyen terasza. A Liszt Ferenc tér konkrétan élhetetlen lett, nem tudom, hogy egyáltalán lakik-e még ott valaki, vagy már elmenekült az utolsó is.
Úgyhogy a lakók 99% utálja a büdös kajáldákat, a hangos vendégeket meg a teraszokat, legyél ebben egészen biztos.

kárárámaispj 2021.01.16. 23:20:34

@Zed is not dead yet: Nem tudom, hogy a MÁV mit emelt meg mit nem, de tényleg megváltoztak mind a cégek, mind a termelés. Igen, van leágazás a Ganz telepre a Kőbányai úton. De ott már nem a nemtommilyen gyár van, hanem négyezer darab kínai kereskedőcég, nulla rakodási kapacitással. Egy kamion terít 20 cégnek, és mindenhol tartózkodik kb 10 percet. Teljesen más a logisztika, mint volt 30 éve. Mindenben.
Ezek a "régi jó dolgok" nem azért koptak ki, mert valakik azt akarták, hanem mert nem működtek.

cardiobascuralis 2 2021.01.16. 23:51:41

@kárárámaispj:
"ABS nélküli autót nem forgalmazhatsz már vagy 20 éve"
Mondom: idézd a jogszabályt. Az alaptalan faszságaidra nem vagyok kíváncsi, és eddig csak azokat írtál.

"Marha unalmas egy ilyen idiótával beszélni" - tényleg az, de akkor legalább tudod, milyen veled beszélgetni. Vagy csak önmagaddal szoktál, mert más nem hallgat meg?
Az bizony elég nagy probléma, ha kevered a szezont a faszoddal, eddig nyilván azt gondoltad, hogy a szezont szopogatod.

"a mostani autók szennyezőbbek mint a trabantok"
A mostani dízelautók nagy része bizony szennyezőbb. Ja, Trabant nagybetű.

Tények? Szerintem te egyetlen Tényeket ismersz, a TV2-n a "hírműsort". Mert te is kb. annyira tényeket soroltál fel, mint az. Valójában egyetlen tényt sem írtál eddig. Nemcsak itt, életedben.

Arcade Macho 2021.01.17. 03:54:39

@cardiobascuralis 2: "Az viszont elég komoly adatvédelmi problémákat vetne fel, ha minden magántulajdonú személyautót köteleznének arra, hogy GPS legyen rajta"

jelen pillanatban minden lepesedet koveti a mobilszolgaltato, kulonben nem tudna mas elerni ha hivnak mobilon
de ha tenyleg ennyire segg vagy a temahoz, akkor jobb lenne nem leoltani a masikat...

egyebkent lehetne napidij az igazi seggfejeknek csak hogy ne lehessen azt mondani hogy ra vannak kenyszeritve

Arcade Macho 2021.01.17. 03:57:59

@cardiobascuralis 2: "Vagy akkor a gyaloglásért, tömegközlekedésen utazásért is fizetned kell a belvárosi övezetekben? Szóval nagyon át kéne ezt még gondolni (illetve nem kéne, elsőre látszik, hogy egetverő ökörség)."

az uberesrol hogyan tudtad, hogy eppen egy busszal jon erted vagy a sajat autojaval?
te tenyleg ennyire elhetetlen barom vagy a valo eletben is vagy csak trollkodsz a masikkal?

Arcade Macho 2021.01.17. 04:13:19

@bozon: "Ez a technológia a kétezres években hű, de csúcs volt, a 2010-esekben viszont fokozatosan filléressé vált."

az utdijnak az lenne a legnagyobb elonye, hogy a forgalmat be lehetne vele loni, azaz amikor sokan szeretnenek ramenni ugyanarra az utra, akkor lehetne azzal jatszani hogy pont annyira legyen draga, hogy a dugo meg ne alakuljon ki
es most elo lehet venni a Balatonra valo lemenetelt, hogy ott is ez a technologia kisegitene az embereket, hogy ne fussanak bele semmi horrordugoba

DFK 2021.01.17. 05:15:06

@bozon: aha, hàt nem tudom, kellet-e valaha költség alapon árakat megállapítanod. Lehetőleg egy elég éles àrversenyben. Az 1000-2000 forint áremelés az akár jelenthet 10 % emelést is. Tudod, ha vállalkozó vagy, minden költséged ki kell termeld, minden plusz költség a jövedelmed csökkenti.

Ménár Atya 2021.01.17. 07:26:44

@Kurt úrfi teutonordikus vezértroll:
Hát úgy tűnik. :D
Nem csiszol a stílusán, és ez a veszte, ez már nem tud normálisan kurvaanyázni, mondjuk a vita csúcspontján, ez a Fitymatyi már a sajátjait is csak egyből anyázva tudja megszólítani, és....hát ezt már nem nagyon tűrik sehol.
Szerintem azt hiszi, hogy ő vagy az isten, vagy vagy Napóleon, vagy Napóleon az isten császár, esetleg első Fitymatyi pápa.......... :D
Nézd meg a videóit, van amit már negyvenen is megnéztek, bár az egyiknek úgy 2000 a nézettsége, de szerintem ebből is úgy 1960-at a kezelőorvosa osztotta meg az orvosi egyetemen tanulók között, mint az elmebaj mintapéldáját :D
Na nem ekézem, mert nincs itt, aztán még megint túllövi magát bánatában kannás tablettás borral.........

bozon 2021.01.17. 07:37:24

@DFK: százezerhez képest az ezer +10%? Volt szerencsém ilyen árképzéshez, de nem örültem neki. :)

bozon 2021.01.17. 07:41:59

@kárárámaispj: "És minden szomszédot/ismerőst/lakót ezerszer jobban érdekelt, hogy legyen szabad parkolóhely, mint hogy a kocsmáknak legyen terasza. ... Úgyhogy a lakók 99% utálja a büdös kajáldákat, a hangos vendégeket meg a teraszokat, legyél ebben egészen biztos."

De tényleg, akkor miért nem laksz a Havannán vagy Gazdagréten? Ott több hely van a házak között, és ez praktikusan azt jelenti, hogy több parkoló, semmi terasz. Az egy másik kérdés, hogy már így is megtelt az egész (_csak_ parkoló van a házak között), de hát, a parkoló kell, semmi más...

bozon 2021.01.17. 07:49:15

@cardiobascuralis 2: "Nem is arról van szó, hogy műszakilag mennyire megvalósítható, nekem is van mobilom és van benne GPS, sőt, rendszeresen használom is, sőt, azt is tudom, hogy filléres dolog lett mára, hanem a személyiségi jogok védelméről, adatvédelemről.
...
Ami meg a mobiltelefont illeti, honnan tudható, hogy nem a dugóban araszolsz, hanem gyalogolsz, vagy éppen buszon/villamoson utazol? Vagy akkor a gyaloglásért, tömegközlekedésen utazásért is fizetned kell a belvárosi övezetekben? Szóval nagyon át kéne ezt még gondolni (illetve nem kéne, elsőre látszik, hogy egetverő ökörség)."

A minősítgetéssel szerintem várni kellene addig, hogy bebizonyosodjék a hirtelen előkapott igazad. :)

A telefon nem tudja, hogy éppen hogyan haladsz, de ha a rendszámodhoz párosítottad reggel 7:23-kor, és még nem oldottad fel, akkor _a rendszer_ tudja, hogy az utat számolni kell, és a rendszámodat jogosan kapja le bármelyik városi kamera (nem kell bírságolni).

Én is nagy pártolója vagyok a személyiségi jogok védelmének, de amikor a legutolsó fiszfasz játéknak megengedi mindenki, hogy hozzáférjen a helyadataihoz, akkor szerintem nem ez fogja kiverni a biztosítékot. Sőt, ez egy olyan rendszer lenne, amit legalább ezren ellenőriznek, hogy tényleg megfelelően elkülönítetten kezeli-e az adatokat egymástól (azonosítók és útszámítás), és a díjkivetés szempontjából irreleváns részt tényleg letörli-e a végén.

Ménár Atya 2021.01.17. 07:50:49

@cardiobascuralis 2:
Mondjuk , így is követnek, csak észre sem veszed, ráadásul legálisan, mert amikor elfogadod a telód appjait mégis csak beleegyeztél hogy kövessenek.
Sőt, még hallgatóznak is.
Sokszor kipróbáltuk ezt is.
Akinek ilyen félelmei vannak, az dobja el a telefonját is azonnal.
A személyiségi jogok, jelenleg addig tartanak, amíg politikai bulikon hangzatosan lehet hivatkozni rá, valójában meg a giga tech cégek kezében vagy.
Látható ez most amikor már ott tartanak, hogy az amerikai elnököt is elnémítják.
Kíváncsi vagyok, hogy mikor veszik ezt ott észre, és hogy lépnek e ez ellen.
Vicces, de most úgy tűnik,magyarországon nagyobb a szólásszabadság, mint amerikában.
A témához visszatérve, pedig, Bp tömegközlekedése elég jó, valóban autóval sokszor gyorsabb, és kényelmesebb, de ha nincs autód akkor is jól elboldogulsz.
A villamospálya teherszállításra alkalmazása életszerűtlen ma már.
A Galvani híd pedig jó ötlet, jobb mint a csepel belváros átmenő forgalmát megsokszorozó, zaj és környezeti terheléssel súlytó Albertfalvai híd.
Ráadásul az ott élőknek nem céljuk nagy tömegben épp 11-22 kerbe eljutni, ha akartak akkor az M0 hídon eddig is mehettek.

bozon 2021.01.17. 07:53:18

@cardiobascuralis 2: "a Kurírban (Emlékszik még rá valaki? Az egyetlen olyan magyar napilap volt, amelyik naponta kétszer jelent meg, reggel piros, este kék fejléccel)"

A két világháború közt volt még olyan újság, ami naponta kétszer jelent meg, de fejből nem tudom melyik. Illetve ha nem ugyanazok az újságok voltak is bennük, de volt külön reggeli és esti lappiac (az utóbbin nyomult régen Az Est, később az Esti Hírlap -- nagyon szerettem a neonreklámját).

Elnézést az offért!

bozon 2021.01.17. 08:01:20

@Ménár Atya: "A témához visszatérve, pedig, Bp tömegközlekedése elég jó, valóban autóval sokszor gyorsabb, és kényelmesebb, de ha nincs autód akkor is jól elboldogulsz."

Pont engem vádolnak a rossz tömegközlekedésre tereléssel, de azt kell, hogy mondjam, ez azért nem igaz. Ha a perifériáról indulsz, vagy oda érkezel (külváros, késő este, éjjel, hétvége), akkor hirtelen semmivé foszlik az a hú, de jó hálózat. Ezen dolgozni kell, és ezzel együtt kell növelni a tömegközlekedés részarányát.

"A villamospálya teherszállításra alkalmazása életszerűtlen ma már."

Meg kell vizsgálni, hogy életszerűsíthető, és ha igen, akkor vissza kell hozni. Most, amikor éppen döglünk bele a saját szarunkba, nem vállalhatóak az ilyen sommás ítéletek. Mi alapján mondod? Miért a mából indulsz ki mint gránitszilárdságú igazságból, amikor pont a ma a vállalhatatlan állapot?

"A Galvani híd pedig jó ötlet, jobb mint a csepel belváros átmenő forgalmát megsokszorozó, zaj és környezeti terheléssel súlytó Albertfalvai híd."

Tehát a híd pont a csepelieknek nem kell? Vagy kell, de csak plusz köldökzsinóron keresztül, a tömegközlekedésben plusz átszállással? Szeretnek többet közlekedni?

"Ráadásul az ott élőknek nem céljuk nagy tömegben épp 11-22 kerbe eljutni, ha akartak akkor az M0 hídon eddig is mehettek."

Vagy akkor egyáltalán nem kell mégsem senknek?

Ménár Atya 2021.01.17. 08:02:43

@Arcade Macho:
Szerintem nem gondoltad át ezt.
Ahogy a városvezetést nézem ebből az lenne, hogy kimaxolnák a díjakat a végtelenségig, és akinek ott van dolga azt megsarcolnák csak, de megnézném az ottlakók arcát is amikor mondjuk a hűtőgép szerelő azt mondja, hogy hozd ki a gépet a 18 kerületi műhelyembe....mondjuk ennél is rosszabb ha a vízszerelő mondja majd ugyan ezt a fürdőszobádra, mert van az az összeg amikor már a parkolás meg a gps alapú dugódíj miatt nem éri meg nekik.
Ezeknek nincs határ ha lehetőséget kapnak.

Ménár Atya 2021.01.17. 08:19:54

@bozon: Az igazság az, hogy perifériáról éjszaka nem tudom mennyien járnak a bulizókon kívül.
Én amikor még így jártam akkor is hazaértem simán, persze, biztos lehet javítani fejleszteni, de sok külföldi ismerős szerint Bp tömegközlekedése jó.
A fonódó villamos is teljesen jó lett, és átgondoltabb, mint a tízszer átszállás .
Bár erről már csak a gyerekeimtől hallok, én autóbuzi vagyok.

A teherszállítás, a villamospályán szerintem halott ötlet, megváltoztak az üzletek szokásai, elhelyezkedésük, plusz internetes üzletek miatt is rossz ötlet.
A legtöbb üzlet plázákba szorult, oda autóval hordják az árut mindenhonnan, kb az üzlet ajtajáig, az igényeknek megfelelően.
A netes áruházak pedig saját központi raktárakból szállítanak.
A giroszos meg nem igényli az éjszakai hústorony kiszállítását, inkább alszik.

A hid elsősorban az autósoknak jó, ha tömegközlekedni akarnak akkor rá kell vezetni csepelről, de nem sok értelmét látom budára átvezetni így sem.
De , kell a híd, de az autósoknak, hogy ne kelljen a belső hidakhoz eljutni, ezáltal leterhelni a belvárost.
Pl amióta az M0 híddal szarakodnak (vicc kategória már) azóta megnőtt a forgalom a szerémi úton és a csepeli kivezetőn.
Ezek torlódnak a Petőfi híd mindkét oldalán befelé, mert próbálják kerülni az M0 dugót.
Ez viszont leterheli az eddig jól járható 11 ker déli részét, és a 22 ker átmenő forgalmát.
Az emberek elkezdtek kerülőutakat keresni kis utcákban, most már ott is dugó van és fokozott balesetveszély.
Na ha lenne galvani híd akkor ennek nagyrésze elkerülhető lett volna.

gigabursch 2021.01.17. 08:21:58

@cardiobascuralis 2:
Na ne hazudozz Szilárdka (hogy az egyik legismertebb nickedre utáljak)!
Utolsó hozzászólásod mikor született a @Közbiztonság Szilárd nickedről?

Szánalmas, ezernickű trollocska vagy, akinek az egyik skillje, hogy ultratahó módon beleszáll bárkibe (amiért már ki is hajítottak ezernyi helyről), a másik meg az, hogy roppant okos vagy. Mint azt fentebb írtam.

gigabursch 2021.01.17. 08:23:06

@kárárámaispj:
Miért erőlködsz vele?
Egy trollt ne etess!

gigabursch 2021.01.17. 08:27:50

@bozon:
Elgondolkodtató megközelítés.

gigabursch 2021.01.17. 08:34:53

@Ménár Atya:
A díjak alapelve az, hogy valamilyen szolgáltatást nyújtson. Ez nyilván szerteágazó indokolás lehet.
Ha jól rémlik úgy két évtizede a népi tót demokrácia tákolmány bírósága felszámolta a parkolási díjakat pont ezen okból.
Aztán úgy öt éve visszahozták.

De hogy válaszolják is. Erre a többletköltséges vonzatra nem is gondoltam, pedig teljesen valós a veszélye.

gigabursch 2021.01.17. 08:41:16

@Ménár Atya:
Az M0 híd régi pályáját messze kisebb terhelésre tervezték, mint amit végül kapott, mire elkészült a másik fele.
NIF-es mérnök ismerőseim mondták, hogy "remegve várták" az új hidakat, mert annak hiányában csak a teljes lezárás működik, ha beáll a leromlás kritikus helyzete.
Arról nem is beszélve, hogy dunai szinten a HSP, mint kb egyedüli szakcég kapacitása nagyjából azonos a dunai hídépítési igények összállami összköltségvetési képességével.

gigabursch 2021.01.17. 08:57:45

@Arcade Macho: @kárárámaispj: @gigabursch:

Itt van Szilárdka a valós énje:
blog.hu/user/448558/tab/activity

Aki akar, olvasson bele.
Persze volt ettől később is hsz-a, csak azt a fene szép jómodorja miatt szanálták.

Ménár Atya 2021.01.17. 09:06:03

@gigabursch:
Parkolási díjakkal semmi gond nem lenne, ha ésszerű mértékben alkalmaznák.
Valóban élhetőbb tőle a belváros, ez most látszik a legjobban, mert most rengetegen behozzák az autót, leparkol reggel, 17 ig pedig ki sem mozdul.
A város üzemeltetők (szállítók szerelők stb) az itt élők akik ügyet intéznek, azok pedig szívnak most.
Bár megértem akik most busz helyett autóval járnak a vírus más helyzet.
Tehát egy ésszerű díj nem gond.
Viszont ha elszabadul akkor annak jelentős árdrágítás a hatása, amit azok fizetnek akik ott laknak.
Ráadásul ha agyamenté válik akkor nehezebben és drágábban jutnak a szolgáltatáshoz.
Jelenleg max 250 ft lenne elfogadható az átlagos nem kiemelt övezet parkolódíjának, ez már elég lenne hogy ne érje meg vidékről bejárni a belvárosba, viszont ennyi nem drágítaná a szolgáltatásokat jelentősen, mégis lenne parkolóhely.
Amúgy pedig karigeri menjen az anyjába a parkolással.
Most az az új, hogy nem jelzik külön az övezetet, hanem pl zugló határában van egy tábla hogy P övezet, persze megállsz , parkolóóra a 4. utcában zöldre festve a bokor alá dugva, hogy biztos észre ne vedd, azt jön a bünti,mert azt hiszed itt bizony ingyé parkolsz.
De nem.
A múltkor már majdnem vendetteát kapott az egyik parkolóőr, aki ráadásul elég flegma szöveget nyomott le, de lehiggasztottam a haverom, hogy nem ér ennyit az egész, de ez durvulni fog szerintem ha marad ez a felállás.

Ménár Atya 2021.01.17. 09:10:05

@gigabursch:
Megértem a terheléses problémát, de már lassan 3 éve szarakodnak, ennyi idő alatt egy flexxel,meg egy hordozható hegesztőtrafóval és egy talicska-lapát kombóval új hidat építek egy segédmunkással.
Ennyi pénzből talán még a Galvanit is összedobjuk.
Ha nem láttam nap-mint nap az embermentes építkezést, akkor igazat adnék neked, de még az is kiderült, hogy occcsó szar anyagot építettek be ezért ismét csúszik....
Hát lehet magyarázkodni, csak most már kínos szerintem.

gigabursch 2021.01.17. 09:43:03

@Ménár Atya:
Nem ismerem a részleteket és - szerencsémre - ritkán járok arra.

Az viszont biztos, hogyha egy tönkremenetel elér egy pontot akkor sokáig tart a teljes rendezés. Lásd egy rohadó kasztni kilakatolása. Egyik hiba feltárása hozza elő a másikat.
Nem akarok szamárságot mondani, de valami olyan szám van bennem, hogy tervezték 40 edb gépjármű/nap, amiből lett 2005-re 120 edb gépjármű/nap irányonként.
Ha ez így van akkor a terhelés alsó hangon meghatszorozódott.
Ehhez hozzá éve a tgk-k arányának vizsgálatát lehet, hogy még durvább számok jönnek ki.

Billy Hill 2021.01.17. 10:00:59

@cardiobascuralis 2: "Pedig igaza van. Amíg lehetett a Rákóczin parkolni, addig iszonyatos forgalma volt a boltoknak, mióta nem lehet azóta a többség bezárt." Ez teljes mértékben így van! Én csak azt gondolom, hogy az azóta eltelt idő alatt annyira megváltoz(hat)tak a vásárlási szokások (a bevásárlóközpontok, outlet-ek, internetes vásárlás miatt), hogy azt a forgalmat már nem lehetne visszaállítani a legjobb szándékkal sem.

Arcade Macho 2021.01.17. 14:18:37

@bozon: "Én is nagy pártolója vagyok a személyiségi jogok védelmének, de amikor a legutolsó fiszfasz játéknak megengedi mindenki,"

ez igy van!!!
raadasul azt meg tudni kell, hogy az a GPS amit a mezei juzer a telojan nez es eppen azt latja hogy egy dugos reszbe fut bele, nos az nem egy fuggetlen adatszolgaltatotol vagy telepitett kamerakrol szedi az infot hanem az o felhasznaloiktol!!!
szoval a szemelyisegi jogok dologra hivatkozni csak azt jelenti, hogy nem ert hozza valaki

nekem amugy hagyomanyos telom van, de mint emlitettem tudom hogy a cellainfoval kovetnek, amikor Lezerjani legyilkolta azt a not akkor is fotelkommentaltam hogy igazan megnezhettek volna a cellainfot, csak hat a maffia ugye...

Arcade Macho 2021.01.17. 14:26:08

@Ménár Atya: "mondjuk ennél is rosszabb ha a vízszerelő mondja majd ugyan ezt a fürdőszobádra"

en a belvarosban fel szoktam allni a jardara, es a kozteresek amikor ezt tettem lattak hogy ottlako vagyok es eltakarodom hamar akkor nem izelgettek
de amikor a melosok jottek akkor kaptak izelitonek egy buntetest es utana kepzeld el hogy BKVval jottek, igaz a festoletrat letamasztottak az ingatalban
kovetkeztetes: az amit felvetettel mar egy elo problema es mar jelenleg szet vannak szivatva a belvarosi lakastulajok, es akkor elmorzsolnek egy konnycseppet az o erdekukben hogy nincsen penzuk a mesterre... (mondjuk a viz kocolasra en mestert nem hivnek)

a vizvezetekszerelo az lenne a jo ha helyi lenne aki a kis tutyojevel egy kemping bicoval tudna elkommandozni, nem nehez, a postasik is azt csinaljak es a muegyetemen a gondnokok is
ez azert nincsen meg mert a primitiv bunko mesternek is a varos masik felere kell mindenkeppen atkommandoznia hogy le tudja huzni az ugyfelet, nos ez nem jo ezen e miatt is valtoztatni kellene, esetleg varosi hataskorben is... hogy a vizes az kaphat szocialis berlakast es akkor helyben kell meloznia...

bozon 2021.01.17. 16:11:24

@Arcade Macho: @Ménár Atya: példaként a Sétáló Budapest programban 100 Ft/km-es útdíj van, egy napi 3 ezres plafonnal. A maximum (30 km, amit általában el se érne egy átlagos, nem kifejezetten futkorászós kisiparos) is alacsonyabb, mint egyetlen kiszállási díj. Simán belefér egy napi körébe a kisiparosnak, illetve aki a városban lakik, felárként simán ki kell, hogy tudja fizetni az ő kiszállására jutó részt. S végül ezt a pénzt a vállalkozó (pontosabban a kuncsaft, akire áthárítja), nem azért fizeti ki, hogy szopatva legyen, hanem azért, hogy a szaki ne dugóban állással töltse a napját, hanem munkával.

Nem beszélve a szervezésről: ha mondjuk építkezésről vagy nagygépekről van szó, a cuccot áruszállítás keretében odavihetik díjmentesen (reggel vagy minden címre évi adott számszor napközben is), a csávó meg rohangálhat egy könnyebb járművel.

Ménár Atya 2021.01.17. 16:39:57

@Arcade Macho:
Láthatóan nemsokat értesz semmilyen szereléshez,kivitelezéshez, ezért butaságokat írtál.
Maradjunk annyiban, hogy nem pont "kócolásra gondol az ember amikor szerelésről beszélek.
Ha festő lennék ,biztos akkor látnál utoljára, amikor felveted, hogy menjek hozzád BKV-val dolgozni.
Egyéb szakik milliós gépeket használnak, tehát szintén tévút a bkv.
A szociális bérlakás nettó marhaság, az legyen a rászorulóké, bringa út helyett inkább megállási-pakolási lehetőség kellett volna a szállítóknak, építőknek.

Arcade Macho 2021.01.17. 20:49:48

@Ménár Atya: millios gepeket hasznalnak de fillerbaszok a napi 3e -t befizetni
kabitsal masokat Szilardka...

Arcade Macho 2021.01.17. 21:03:10

@bozon: ismerem Prof Dr Puzser Legfobb Hadur munkassagat, o korrekten leirta oszinten a dolgot, az ekszerdoboz megfogott :)

csatlakozom az ervelesedhez, hogy pont a nagyoknak kellene tapsikoljani ahhoz hogy letakarodik a sok csoringer az utrol, ezert ep esszel fel nem foghatom hogy az akinek pl. 20 millas merdzsoja van es/vagy melosokat fuvaroz felvonulni az miert kohog az ellen, hogy letakaritsak az utat elole...

Ménár Atya 2021.01.18. 06:50:41

@Arcade Macho:
Látod, mondom ,hogy nem értesz hozzá. :)
Befizeti mindenki, csak a végén pont a te zsebedből húzzák ki a pénzt, mert rádterhelik.
És minél több az időveszteség , azt is rádterhelik, az emberek pakolgatását, munka helyetti villamos utaztatásának idejét szerinted ki fizeti meg?
A szállítók dugóban ücsörgését ki fizeti meg?
Cimbi, te burokban élsz.

Ménár Atya 2021.01.18. 07:05:54

@bozon:
Dugódíj max 3000, parkolás szintén, az 6000.
Kiszállási díj 5000, ez összesen 11000.
A tévedés abban van, hogy a kiszállási díj, nem a parkolás költségeit fedezi, hanem az utazás idejét, és a gépkopás egy részét.
Ezt ugye a végén megkapja a kuncsaft.

"Nem beszélve a szervezésről: ha mondjuk építkezésről vagy nagygépekről van szó, a cuccot áruszállítás keretében odavihetik díjmentesen (reggel vagy minden címre évi adott számszor napközben is), a csávó meg rohangálhat egy könnyebb járművel."

Ez életszerűtlen, reggel nem tudsz megállni, mert még nem mentek el, illetve kevesen szeretik amikor jön a szaki hatkor és csörömpöl a lépcsőházakban.
Ill van egy másik tényező is, maga a szaki, aki általában emberből van, van gyereke, családja, élete mint bárki másnak, ha te viszed a gyereked iskolába, ő is viszi esetleg. stb
Szerintem értelmesebb lenne a regisztrált adófizető szakiknak, szállítóknak parkolási engedélyt adni, mint a E autókkal furikázó csóróknak, akik a kutatások szerint lehet hogy jobban szennyezik a környezetet mint a többiek, csak nem épp a felhasználás helyén.

bozon 2021.01.18. 07:46:25

@Ménár Atya: a kuncsaft nemcsak a gépkopást meg az utazási időket kapja meg, hanem azt is, hogy a szolgáltató eljutott hozzá a (bel-) városi lakásához. Jó dolog odabent lakni (például az egyetlen terület, ahol tényleg jó a tömegközlekedés, de úgyis minden egy sarokra van), viszont ennek pár dologban meg is van az ára.

Egyébként egy-egy kiszállásra átlagosan nem jutna háromezer forint. _Egy napra_ jutna annyi.

A reggeli cuccmozgatás ideje a Sétáló Budapest programban reggel tízig tart, de akármi is a felvetés, ezeket nyilván be kell lőni egy életszerű értékre. Azt viszont nem lehet hagyni, ami most van, mert ma mindenki szív.

Az lenne mindenki szívatása, ha a mai rendszert tartanánk meg!

konrada 2021.01.18. 08:25:32

@kárárámaispj:
Többször is megkérdezted mi az értelme összekötni a déli HÉV-eket a Szentendrei vonallal, így elmagyarázom:
A HÉV vonalak kompatibilesek a MÁV vonalakkal, ezért is tették át a BKV-től hozzájuk.

Budapest egyik fő problémája, hogy a vasúti vonalak - köztük a HÉV-ek is - zsákrendszerűek. Ezzel a fő probléma az, hogy a visszafordításukhoz mindenképpen el kell foglalniuk egy vágányt, azaz sűríteni a járatokat csak úgy lehet, ha növelik azok számát a fejpályaudvarokon.

Ezt a világban úgy oldották meg máshol, hogy a vasútvonalakat átvezették a városok alatt, így nem hogy növelni kell a járatsűrítéshez - ami a versenyképesség alapja - a vágányok számát, hanem elég hozzá 2 is, így a fejpályaudvarok - mint például a Nyugati is - a párizsi Orsay példájára bezárhatóak lennének, értékes területeket nyerve vele a belvárosban. (A Nyugati most sajnos rossz példa, mert Demszkyék rövidlátása miatt a 4-es metró épült meg a Nyugati-Kelenföldi összekötő vasúti alagút helyett.)

De hogy visszatérjünk az elejére: Azért kellene összekötni a Ráckeveit (belekötve a Csepelit, amit ki lehetne toldani Sz.miklósig), mert azok zsákvégállomásai kieső helyen vannak, így egy belvárosba - vagy város más pontjaiba központon átmenő járatához - tartónak minimum +1 átszállást be kell iktatni.
Erre régóta terv azok Kálvinig bevezetése, de mint írtam, ahhoz, hogy tudjanak járatsűrűséget adni hozzá, minima +2-3 fejvágányt kéne beépíteni a fordításhoz, ezt oldaná meg az összekötésük a Szentendreivel.

S most jön a bónusz: nem véletlen írtam a MÁV kapcsolatokról: Ebbe a vonalba így már be lehetne kötni a kalocsai vasútvonalat is - kipróbálva - illetve az esztergomi vonalat is, melynek volt már a végállomása hídzárlat miatt a Batthány - és amiket nem lehet addig állandó betétként betenni, míg nincs hozzá vágánykapacitás.

S ha mindezt megértjük: az már valódi alternatíva a tömegközlekedésben, ha délről, északról megfelelő sűrűséggel, sebességgel elérhető az összes metró-, és Budapest belső területein áthaladó villamosvonal.
(De nekem továbbra is vesszőparipám a Nyugati-Kelenföldi alagút: ha azt is megépítenék az ország közepének tömegközlekedése megváltozna, és a 2 várost átszelő vasútvonal olyan közlekedési kapcsolatokat adna - a két vonal metszéspontjában lévő állomással, ami miatt érdemes lehetne - mert az autónál gyorsabb - például Szentendréről vonattal menni Ferihegyre, vagy Dunakesziről a Velencei tóra. ...és most bilibe lógott a kezem..;)…:(

Cpt. Flint 2021.01.18. 09:29:43

@Arcade Macho: "az M8 az valahol autout, valahol meg le tudnak menekulni emberek, szoval ha csak 100 km epul meg az elso 5 eves tervben akkor epuljon meg annyi, ott van a sztalinvarosi hid azt pl. mar nem kell megepiteni "

Építik már az M8-ast... a nyugati végén, Körmendtől a határig, ott már idén forgalomba is lesz helyezve. Nyilván az a szakasz a legfontosabb :(

konrada 2021.01.18. 10:11:29

@Cpt. Flint: Az hát.
Az osztrákok építik a saját pályájukat Gothártig cca. 40 km hosszban bekötve a rendszerbe, így evidens, hogy a pályából nekünk is azt kell megépíteni, ami a forgalmat átveszi (ti. M76-M7 vonal) a Bécs-Hegyeshalom vonaltól, mint a közbenső szakaszt Fejérben, meg Bácskiskunban. Aztán persze ha már van arra forgalom, szükséges rövidítése annak is, akkor kell az M8 többi része.

Cpt. Flint 2021.01.18. 11:17:25

@konrada: Ez nézőpont kérdése, hogy kinek akarunk (látszólag) kedvezni. Valójában inkább verni akarjuk (kifelé) a mellünket azzal, hogy hipp-hopp, csatlakozunk a külföldi nyomvonalakhoz (transz kárpátiai miatököm, amiben mi aztán mindenkinél előrébb vagyunk...) csak éppen közben a belső tranzit (Bp. kikerülése) az óriási problémánk, nem az, hogy mielőbb legyen Ausztria felől még egy nagy kapacitású bejövő út, illetve hogy mi oldjuk meg az osztrákok Bécs-Hegyeshalom közti problémáját. Nekünk pillanatnyilag mindegy, hogy a határtól az M1-en vagy az M7-en fognak dübörögni, mivel mindkettő Bp-re fut be. Eközben az ország belsejében rohadt nagy gond van minden nap. Mivel az M76-os építése még legfeljebb 10%-on áll, egyelőre az idén átadandó, Körmendig tartó szakasz voltaképp a semmiben ér véget. Értem én, hogy Szentgotthárdnak meg Körmendnek ez már most jó, csak az emberek többsége nem ott él, és nem Körmendről jár Ausztriába, hanem mondjuk átmenne K-Mo-ról Ny-Mo-ra Bp. érintése nélkül végre valami járható úton. Dújvárosnál évek óta ott a híd. Be kellene már kötni végre egyik oldalon az M7-be meg a 8-as útba, másik oldalon meg az M5-be, és végre lenne valami alternatíva az M0-ással szemben. A nyugatról bejövő forgalom szépen eloszlik a sima főutakon jelenleg is, bent van a probléma, az ország belsejében, főleg a hidaknál. Tudtommal amúgy a többi pályát sem a határtól befelé kezdtük építeni, és az osztrákok sem így csinálják.

Arcade Macho 2021.01.18. 13:04:36

@Cpt. Flint: amit emlitesz az tervben van, de az nagy lelegzetvetelu, 3 Mrd / km -rel szamolva is 400 Mrd lenne
osszemerheto a 3 budapesti hid koltsegevel illetoleg az M5 -el

en tovabbra is fenntartom a korabbi velemenyemet hogy ezekre mindre szukseg van, szoval alljanak mindnek neki parhuzamosan, aztan amit ki tud termelni Magyarorszag az termelje csak es ontse bele a penzt...

konrada 2021.01.18. 13:19:01

@Cpt. Flint:
Elárulom neked: az a nagyon nagy gond abból van, hogy a nemzetközi forgalom rászabadul az M0-ra, és hogy ennek legnagyobb része az M1-en keresztül, és nem abból, hogy nincsenek olyan autópályák, melyek nem vezetnek sehonnan sehová.
Nem véletlen példálóznak az M6-tal sokan. Ott például hiányzik a rákötés a horvát pályákra, így nincs is rajta komoly forgalom.
Ha a kelet-nyugati forgalom egy részét le lehet venni azzal, hogy Graztól nem kell Bécs felé kerülniük, és onnan Hegyeshalomnak, akkor az már segítség.
S akár hiszed, akár nem, hiába volna meg a Fejér-Bácskiskun szakasz, az nem hozna komoly forgalomcsökkenést, mert például most sincs akkora forgalom a 62-en, amit ki kéne váltani pályával. (bár kétségkívül van annak feelingje, amikor az ember magányosan suhan egy olyan üres pályán, mint pl. az M6;)
Ezért szokás mindenütt az út elejével kezdeni az építkezést, és nem a közepével!;)
(Nem tudom, milyen ideából gondolod te azt, hogy komoly tranzitforgalom térne le az M1-ről Bakonyon, Vértesen keresztüli kis utakon, hogy aztán az M8-ra átmenjen..).

konrada 2021.01.18. 13:29:20

Ja és: valóban, a pályákat mindig úgy szokás építeni, hogy a célpont legyen a prioritása. Ezért Bécs központú az osztrák sztrádahálózat, és Budapest központú a magyar.
De szerinted érdemes Dunaújváros (esetleg Kecskemét) központra pályát építeni?
Az elkerülő utak lényege, hogy kiváltsa a központokba bemenő forgalmat. S speciel Bécsnél is úgy kezdték, hogy a végpont az egyik főpálya volt, onnan mentek sorban tovább, nem pedig a közepén. (de Budapestnél is: ezért volt az 1. szakasz az M1-M5 és nem a 4-es, 3-as főút közötti szakasz.)
...de persze ez is egy szakma...

Ménár Atya 2021.01.18. 17:12:47

@bozon: Na ezzel egyet is értek.
A baj, csak az, hogy eddig az új főpolgi alatt ,nem épp jó irányba mozdultak el a változások.
Es ez nem pénzkérdés, csak szervezés.

cardiobascuralis 2 2021.01.18. 18:48:37

@Arcade Macho:
Dehogy követi. Elég nagy pontatlansággal tudja csak megállapítani, hogy merre jársz. Ezt ugyanis NEM a GPS segítségével teszi, hanem a bázisállomások vételkörzetével, a telefonod arra kapcsolódik rá, amelyiknek a legerősebb a jele. Kettő határán, ahol nagyjából azonos erősségű a jel, azt sem tudják, hogy melyiknek a területén vagy.
Ráadásul ezt nem rögzíti, mert azért büntetnék.

"ha tenyleg ennyire segg vagy a temahoz, akkor jobb lenne nem leoltani a masikat..."
Ezt a tükör előtt szoktad mondogatni magadnak? Mert akkor csak egyet tudok veled érteni.

"az uberesrol hogyan tudtad, hogy eppen egy busszal jon erted vagy a sajat autojaval?"
Te lehet, hogy vagy annyira hülye, hogy akkor is fizettél, ha busszal ment érted. A többség nem ilyen.
Azt viszont a mobilod GPS-helyzete alapján nem tudja megállapítani senki, hogy éppen mivel vagy ott, ahol vagy, autóval, busszal, biciklivel vagy épp gyalog. Nem várom el, hogy felfogd, ész kéne hozzá, azzal meg láthatóan hadilábon állsz.

@bozon:
Te ugye nem nagyon jártál még a Havannán? Mert ha jártál volna, nem írnál ilyet.

"a legutolsó fiszfasz játéknak megengedi mindenki, hogy hozzáférjen a helyadataihoz"
Az emberek igen jelentős többsége nem szokott játszani mobiltelefonon. Én pl. még életemben egyszer sem tettem. És az ismeretségi körömben szinte senki, legalábbis a 30 fölöttiek. A gyerekeik igen.

@Ménár Atya:
Nem sok app van a telefonom, de ami van, annak is le van tiltva a GPS-használat, kivéve az autóstérképet, amikor épp használom, meg a BKV Futárt, amikor épp használom, egyébként a GPS is ki van kapcsolva, mert fogyasztja az energiát, és bekapcsolni 1 másodperc, amikor kell. Wifi, Kékfog dettó. Meg ami appot épp nem használok, az ki van lőve.

A Galvani híd szar ötlet, mert a levezetése nincs megoldva, és a Határ út - Üllői csomópont után nem is nagyon van rá terv sem. Egy híd a budai oldal és Csepel között valóban jó ötlet lenne.

@gigabursch:
Fogalmam sincs. Itt a blog.hu-n szerintem elég régen, de te majd utánanézel, vagy te annyira fasz.
De néha annál jóval régebbi nickjeimet is elő szoktam venni, és leporolom. Már amelyiknek még tudom a jelszavát. Ha már van, használjuk. De a Közbiztonság Szilárdot baromi régen. A Mandineren használtam, de ott meg nincs másik.
Leginkább sixx tiltogatta őket nagy szorgalommal. Nem nagyon bírta a seggfej a kritikát. Pedig épp a minap a nagy haverja, Winkler is azt írta, hogy még filmes témákban is egetverő faszságokat írt olykor.

cardiobascuralis 2 2021.01.18. 18:49:59

@gigabursch:
Ó jaj, lebuktam. Szörnyű...
De te elég lelkes faszfej vagy, hogy ennyit jársz utánam. :-)

cardiobascuralis 2 2021.01.18. 18:51:05

@gigabursch:

Mert szeret. :-)

Tudod, az indián mese szerint az ember azt a farkast eteti, amelyiket szeret. Ki a jót, ki a rosszat. :-)

cardiobascuralis 2 2021.01.18. 19:11:48

@Ménár Atya:
Viszont ha kimész a külsőbb kerületekbe, akkor meg remekül látszik, hogy ha belül ésszerű (az új szabályzat szerint észszerű,de ezt faszságnak tartom, ahogy a változtatások nagy részét, nem nyelvészek, hanem kóklerek írták az új szabályzatot) lenne a parkolási díjazás, akkor kint nem is kellene. Most a metrómegállók környékén mind üresek a parkolók, amiket azért tettek fizetőssé, mert a helyben lakók nem tudnak megállni a sok autó miatt. Persze ezt is agyatlan fasz módjára csinálták, fűnyíróelven, ésszel lehetett volna sokkal értelmesebben is.

@Billy Hill:
Nyilván nem.
A Ráckert mindig dugig volt, még éjjel 2-kor is.
A tulaja megnyitotta a Rácskertet a Dob-Diófa sarkon. Kb. 2 hétig volt tele, amíg a régi vendégek odamentek nosztalgiázni. Aztán mindenki visszament az addigra már megszokott kocsmájába a bulinegyedben.
Merthogy amikor a Rác volt, akkor az volt az egyetlen hasonló a 2 milliós városban (meg nem messze a Romkert, de az teljesen más közönségnek). Most meg a bulinegyedben van vagy 250 kocsma (nem számoltam, tipp), vendég meg kb. 10-szer több csak, az is 90%-ban külföldi, magyar nem lett több.

@Arcade Macho:
"az nem egy fuggetlen adatszolgaltatotol vagy telepitett kamerakrol szedi az infot hanem az o felhasznaloiktol"
De nem névre szólóan, te szerencsétlen. Olvasd már el egyszer a licencszerződést, benne van, hogy anonim, személyhez nem köthető módon gyűjti az adatokat.
Láthatóan valóban nem értesz hozzá.

"Lezerjani legyilkolta azt a not akkor is fotelkommentaltam hogy igazan megnezhettek volna a cellainfot,"
Rogán volt az, nem Lázár, de kicsire nem adunk.

Ami meg a festőt illeti: egy ismerősömnek kb. az 5. festő volt az, aki egyáltalán meg is jelent dolgozni. Úgy, hogy lehetett parkolni is, ingyen. Szóval le vagy maradva vagy 20 évvel, akkor még lehet, hogy úgy volt, ahogy írod, de ma már kurvára nem.

Ja, Szilárd nem ő, hanem én. Már megint nem figyeltél.

@konrada:
Bár rég jártam arra, de mintha az osztrák oldalon lenne ott autópálya, nem sokkal a határ után.

Ménár Atya 2021.01.18. 19:31:32

@cardiobascuralis 2:
Nagyjából,nekem is ez a véleményem a parkolásról.
A festőről szintén :)

Cpt. Flint 2021.01.19. 09:32:06

@Arcade Macho: persze, tervben van, nem ez a gondom, hanem hogy szerintem nem a nyugati végén kellene kezdeni az M8-at.

gigabursch 2021.01.19. 09:46:41

@Cpt. Flint:
EGyetértek.
A Fehérvár-Dunaújváros-Kecskemét szakasz a legfontosabb, mert így a M8/M7/M6/M5(/M4) vonalat már tehermentesítené.
Egyben növelné a vidékfejlesztési potenciált.

gigabursch 2021.01.19. 09:54:32

@konrada:
Köszönöm ezt a többletinfót.
A Kelenföld-(Nyugati)-Rákos valóban érdemi megoldás lenne.
Most, hogy így írtad, eszembe ötlött, hogy em tudom hol és kitől, nomeg hogy mikor olvastam valami könyvben, hogy a vasútnál a fejpályaudvar léte teszi drágáva időben nehézkessé a dolgokat.
Az a célszerű, hogyha a fejpályaudvaroktól kijjebb van két "rendező", ami az átmenő vonatokat rendezné és a szükséges iránybeli átszállásokat lehetvé tenné, valamint visszafordításra is teret adna, miközben a belső szakaszon meg megvalósulna a legintenzívebb forgalom és annak elosztása.
Ilyen szempontból egy Vác-Fehérvár szakasz érdemit tudna lépni és alighanem egy Tatabánya-Szolnok is.

Az meg egy másik kérdés, hogy a HÉV kapcsán a MŰPA és a Margit-híd kapcsán pont ugyanezt írtam.

Cpt. Flint 2021.01.19. 10:42:19

@konrada: "Elárulom neked: az a nagyon nagy gond abból van, hogy a nemzetközi forgalom rászabadul az M0-ra, és hogy ennek legnagyobb része az M1-en keresztül,"
Azt mondtad, hogy kell az M8 nyugati vége az M76-tal, hogy ezeken át eljuthasson az M7-re a nyugatról bejövő forgalom. DE MIÉRT? Az M7 ugyanúgy az M0-ban ér véget, mint az M1! Az miért a mi problémánk, hogy most a DNY-i forgalomnak fel kell mennie Hegyeshalomig, ha sztrádán akar bejönni az országba (és átmenni rajta)???

"és nem abból, hogy nincsenek olyan autópályák, melyek nem vezetnek sehonnan sehová." Ezt a többszörös tagadást nehezen tudom kibogozni, most akkor végül is mi nem probléma? hogy nincsenek sehova se vezető autópályáink? Mondtam én, hogy ez probléma? Pont az a probléma, hogy az M8 nyugati vége HIÁBA csatlakozik az osztrák autópályához, hogyha 30 km után Mo-on a semmiben végződik... pont azt csináljuk, amit kritizálsz, hogy meghívjuk 2 sávon befelé teljes gőzzel a tranzitot, aztán egyszer csak hopp, marad a régi jó 2x1 sávos 8-as meg 76-os, meg 86-os út, oszoljanak kérem, nincs itt semmi látnivaló...
Aki onnan akar jönni, akkor az menjen kicsit délebbre az A2-őn és jöjjön be az M70-esen, nem kell Bécsnek menni.

"Ha a kelet-nyugati forgalom egy részét le lehet venni azzal, hogy Graztól nem kell Bécs felé kerülniük, és onnan Hegyeshalomnak, akkor az már segítség. "
Lóf.szt. Ettől nem veszed le a K-Ny forgalmat, csak átteszed az M1-ről az M7-re. Ez csak az osztrák D-É-i forgalmat csökkenti az A2-n, és ez pillanatnyilag kevéssé fontos Mo-on.

"S akár hiszed, akár nem, hiába volna meg a Fejér-Bácskiskun szakasz, az nem hozna komoly forgalomcsökkenést, mert például most sincs akkora forgalom a 62-en, amit ki kéne váltani pályával."
Először is, nem a 62-esen akarunk forgalomcsökkenést elérni. Másodszor, a cikkben és több hozzászólásban is elhangzott már, hogy az új, jó átbocsátóképességű, gyors út többnyire forgalmat indukál. Nyilván nincs a 62-esen forgalom, mivel szar, és lakott területek során megy át. Ezért jár a paraszt meg a kamionos az M5/M3-M0-M7/M1 vonalon. De amúgy pl. jársz az 52-esen, nagyokos??? Tudod mi van ott? A DK-NY-i tranzit és a Balatonra menők egy jókora része is Dunaföldvár felé megy, onnan meg a 64-esen tovább, és azon éri el az M7-est, vagy az északi partot, 8-as utat.
Azt a nyamvadt M8-at pont ennek a kiváltására kellene azon a szakaszon megépíteni (azaz az M5 kecskeméti csomópontjától a dunaújvárosi hídon át a székesfehérvári körgyűrűig).
Na EZ lenne az igazi tehermentesítés, ami az M0-ról levenné a K-NY-i tranzit jókora részét, különösen, ha az M44 is eléri Kecskemétet! Szeged, Arad, Gyula felől ami nem északra vagy északnyugatra megy, hanem Graz felé, az nyilván nem menne fel az M0-ra. És a K-Ny mo-i turistaforgalom egy jó részének sem kellene Bp-en át mennie.

"Ezért szokás mindenütt az út elejével kezdeni az építkezést, és nem a közepével!;)"
Hát ja, pont ezért csodálkozom, hogy miért a végével kezdik. Az M8-as eleje csak a te nézőpontod szerint a nyugati határ... az enyém szerint az ország közepe. Ahogy az összes többi pályáé is, nézd csak meg a km számozást!

"(Nem tudom, milyen ideából gondolod te azt, hogy komoly tranzitforgalom térne le az M1-ről Bakonyon, Vértesen keresztüli kis utakon, hogy aztán az M8-ra átmenjen."
Hol mondtam én ilyet??? Ez csak a te fejedben létezik. M7-ről megy le az M8-ra, és így nem kell Bp-nél átmenni a Dunán. (Nyilván hogy eleve az M7-en legyen a tranzit, ahhoz kell(het) az M8 nyugati vége meg az M76. De a MÁR JELENLEG is ott bonyolódó [nem kicsi] forgalom JÓKORA részét AZONNAL elvinné az M0-ról az M8 Kecskemét-Székesfehérvár/Veszprém szakasza.) Amúgy tudtommal tervben van az M1-M8 összekötése is az M81-essel, vagy mivel.

"Ja és: valóban, a pályákat mindig úgy szokás építeni, hogy a célpont legyen a prioritása. Ezért Bécs központú az osztrák sztrádahálózat, és Budapest központú a magyar.
De szerinted érdemes Dunaújváros (esetleg Kecskemét) központra pályát építeni?"
Az M8-as éppen egy NEM központ, hanem tranzit szemléletű, vagy összekötő pálya lenne. Nincs központja, egyszerűen csak Kecskemétnél indul ki az M5-ösből (azért akármit is mondunk Kecskemétre, mégis csak regionális csomópont). Lehetne nyugodtan M52-esnek is hívni akár, vagy bárminek. Amúgy pont a központ szemléletű pályaelrendezés okoz ma nagy gondokat az országban és Bp környékén. Nem véletlen, hogy sorra épülnek a regionális és összekötő gyorsforgalmik, az eredeti sugaras szerkezet feloldására, az óriási kerülők áthidalására, holtterek bekötésére.

".de persze ez is egy szakma" És te műveled ezt a szakmát, vagy csak az észt osztod? Mert én legalább tanultam útépítéstant az egyetemen, még ha nem is azzal foglalkozok...

Arcade Macho 2021.01.19. 12:25:48

@Cpt. Flint: az M8 mintha ugy lenne, hogy most ideiglenesen raterelik a bejovo autopalyaforgalmat az M7re Keszthelynel, ami ugye az M0 -ig feljon jelenleg
aztan utana az M8ast ugy folytatjak, hogy a Balaton masik veget osszekotik Kecskemettel, hogy meglegyen az osszekottetes, ahonnan mar az M4esen valahogyan vegig lehet tolni
en ezt pozitivnak tartom, hogy azokat a szakaszokat epitik meg hogy legyen egybefuggo forgalom es nem egy semmibe se meno M8at tolnak le

Cpt. Flint 2021.01.19. 13:12:23

@Arcade Macho: Amiről te "ideiglenes terelés"-ként beszélsz, az az M76. Az menne Körmendtől (M86 és M8 csomóponttól) Zalaegerszegen és Keszthelyen át Holládig (M7). Keszthelyen nincs (nem is volt és nem is lesz) M7. Az M76-ból eddig az M7-től Balatonszentgyörgyig kb. 6 km lett megépítve, hátravan még csekély 75 km... A Fenékpuszta-Zalaegerszeg közötti 44 km-re idén lesz kiírva a pályázat... és azzal még mindig nem érjük el az M8 körmendi végét.
Azaz a nyugati határnál most épülő M8 MINIMUM 4 évig a "semmiben" végződik, pozitív hatása legfeljebb a Körmend környékéről Ausztriába (vagy távolabbi nyugatra) menőkre lesz.

Neked is leírom, ismételve magamat: fentiekkel szemben az M5-ös kecskeméti csomópontjától a dunaújvárosi hídon át legalább az M7-esig megépítendő M8 viszont AZONNALI forgalomcsökkenést jelentene az M5 Kecskeméttől északra eső szakaszán, az 52-es úton, az M0-son, Budapesten; mivel alternatív útvonalat adna a K-NY-i tranzitforgalomnak (és a hazai idegenforgalomnak; sőt a Székesfehérvárra és Veszprémbe menő célforgalomnak is!): az M5-ről (és nemsokára az M44-ről is) Bp/M0 érintése nélkül lehetne az M7-re menni! Vagyis ez a szakasz nem a "semmiből a semmibe" megy, hanem megteremtené végre az ország 2. K-NY irányú KÖZVETLEN gyorsforgalmi összeköttetését a Dunán keresztül, amire 50 éve várunk! (Sőt, igazából az elsőt, mert a mostani M0 alig-alig nevezhető annak.)
Mivel jelenleg sem az M1 vagy az M7 Pest megyén kívüli szakaszainak a túlterheltségével van a probléma, így a nyugati határtól befelé épülő újabb 30 km-es autópálya-darab (ami még sok évig 2x1 sávos főutakba torkollik) szinte SEMMILYEN segítséget nem jelent az ország közlekedésében. (Ennél még az M76-M86 is sürgősebb lenne sztem!)

Arcade Macho 2021.01.19. 16:00:15

@Cpt. Flint: "Elkezdődik az M8 autóút Körmend-Rábafüzes országhatár szakaszának előkészítése és építése, közel 29 kilométernyi kétszer egy sávos gyorsforgalmi úton, ahol 110 kilométeres óránkénti tervezési sebességgel számolnak."

a 2*1 az miota autopalya?

a balcsi - Kecskemet meg tervezesben van, igaz ott is 2*1:
"Az M8 gyorsforgalmi út M7 autópálya – Dunaújváros (M6) csomópont közötti, illetve a Dunavecse – Kecskemét (M5) közötti szakaszán egységesen kétszer kettő sávos autópályává fejleszthető gyorsforgalmi út előkészítése van folyamatban."

de pont ezt mondtam hogy nem az egyik oldalrol kezdik el hanem gyakorlatilag a kozepen
a helyi viszonyokat nem ismerem bocsi... en azt latom hogy egy debreceni jo lenne ha nem kellene eljojjon az M31ig... csak azert irtam M31et hogy meglassam ismered-e azt a szakaszt :)

Cpt. Flint 2021.01.19. 17:07:29

@Arcade Macho: "a 2*1 az miota autopalya?"
oké, csak gyorsforgalmi, igaz. Amúgy akkor mitől is lesz olyan jó alternatíva az M7/M1 pályákkal szemben? a jelenlegi 8-as út is 2x1 sáv, és még csak nem is fizetős...

"de pont ezt mondtam hogy nem az egyik oldalrol kezdik el hanem gyakorlatilag a kozepen"
nem értem. minek a közepén? az országnak? ha egyszer ott a vége az M8-nak Kecskemétnél...

"n azt latom hogy egy debreceni jo lenne ha nem kellene eljojjon az M31ig" Hát azért Szolnoktól tovább M4 még soká lesz, szóval egy darabig még debrecenieknek marad az M3. szerintem amúgy jó lenne K-Mo-ra egy észak-déli gyorsforgalmi, ami összekötné az M3, M4, M44, M43-at... mondjuk Bánréve-Nagylak vonal... :D de ennek valszleg nincs realitása

Arcade Macho 2021.01.19. 20:32:59

@Cpt. Flint: valojaban egyetertunk

na most ugye lathatjuk hogy az M8 -at hogy rendes gyorsforgalmikent tudjak hasznalni nagyreszt, ahhoz minel hamarabb meg kell epiteni az M7 - Kecskemet utvonalat, ami lehet olyan 120 km, ez a kezdeti 30 km meg hat nem sokat szamit itt

en csak azt mondtam pluszba, hogy a 3 budapesti hidbol(+1 a raadas Vacott) az elsonek meg kell epulnie ugy hogy mellette parhuzamosan epitik meg az M8as ezen 120 km -es szakaszat 2*1-ben, hogy ne csak a del - budapestieknek legyen jobb hanem a videkieknek is

en serelmeznem, ha az M8 az 2*2 palyan megepulne teljesen es kozben a 3 budapesti hidbol egy sem epulne meg, de ugyanugy serelmeznem azt is hogyha a 3 budapesti hid megepul de az M8bol meg semmi

es hogy a poszt temajahoz csatlakozzak, mindegy hogy melyik budapesti hid epul meg, csak azert a masodik az Aquincumi legyen !

bozon 2021.01.20. 06:04:42

@Arcade Macho: biztos, hogy az Aquincumi lesz a következő, csak az a kérdés, hogy mikor. Ez szerintem attól fog függni, hogy a környékbeli (óbudai, illetve angyalföldi) barnamezős ingatlanok tulajdonosi szerkezete, illetve a feléjük irányítható pénzek ütemezése mikor lesz a "legmegfelelőbb".

Cpt. Flint 2021.01.20. 16:42:13

@Arcade Macho: "M7 - Kecskemet utvonalat, ami lehet olyan 120 km" szerintem "csak" 100 km, és ebből Dunaújvárosnál már megvan 7,5 a híddal együtt. :DDD

Vácnál hogy lenne a híd? Arról nem tudok semmit. Gondolom nem a komp helyén, mert az telibeverné a várost rendesen, így is folyton beáll...

Arcade Macho 2021.01.20. 16:55:59

@Cpt. Flint: en se tudok pontos helyet
annyit tudok, hogy amikor anno ment a szajtepes hogy Szigetmonostornak kellene egy uj hid, es aktivan blokkoltak volna az eppen megepult Norris - hidat hogy senki ne hasznalhassa amig az o kis jatekhidacskajuk meg nem epul, na mar akkor tema volt, hogy valojaban a Tahi -hidat kellene kiegesziteni

gigabursch 2021.01.21. 07:55:55

@Cpt. Flint:
Két fő elképzelés volt úgy bő 10 éve.
(A régi, városközponton átmenőket már 30 éve is elvetették)
1) Sződliget és Vác határán át Tótfaluba
2) Teljesen új projektként a 2-es és 12-es utak csomópontjától át szembe Dunabogdányhoz.
Ez utóbbi több természet- ill. örökségvédelmi, valamint vízügyi és ivóvíz-ügyi kérdést felvet.
Az előbbi sem érdektelen ebben a kérdésben, viszont a tervezett helyszínen szoci kötődésű ingatlantulajdonosok voltak 2005-2010 körül, tehát ott egyelőre egyáltalán nem valószínű, hogy bármi is épülne.

Cpt. Flint 2021.01.21. 13:48:51

@gigabursch: Térképen nézve első blikkre nekem is a dunabogdányi helyszín tűnt a legkézenfekvőbbnek. Persze az előzményeket, konkrét helyi körülményeket nem ismerem.

Arcade Macho 2021.01.21. 15:17:36

@gigabursch: ahhh de kellemes matyi es szilardmentesen kommunikalni

gigabursch 2021.01.21. 19:00:04

@Arcade Macho:
Naná!

Én könnyen tudomásul veszem azt, hogy valakinek van némi "defektje, húzása". A politikai nézeteit is tudomásul veszem. Pl. Kurt úrfi szerintem a politikai tájoló egész másik oldalán áll. De elismerem a szakmai és szellemi ismereteit, még még sok másik kommentelőét is.
Nagyjából még Birca is lelki türelmem tárgya. De ez a kettő soha!

gigabursch 2021.01.21. 19:01:18

@Cpt. Flint:
Elég sokat éltem és mozogtam arrafelé, de ez már lassan évtizede volt.
süti beállítások módosítása