Sétáló Budapest

Utolsó kommentek:

bozon 2025.11.11. 04:57:16

@aspasia74: valójában az alaplogikának ez (a végigrongyolás) felel meg a leginkább. Emellett nyilván a mai vágánykapcsolat sima kétvágányúsítása az alap, az egyvágányú szűk keresztmetszet nem jó, és már önmagában fejlesztést igényelne (ma nincs bekötve a Fogas telephelye mindkét villamosvágányba).

Lehetne persze elemezni, hogy más kapcsolatok (a mai utasforgalmi végállomás környékén, a telephely átrendezésével vagy valami más) mit hoznak és mibe kerülnek (nemcsak pénz, hanem idő és ökolábnyom is), és akkor esetleg mást választani, de a lényeg, hogy a biztos alap megvan.

Bejegyzés: A Fogatlankerekű

aspasia74 2025.11.10. 21:22:56

@bozon: A fogatlankerekű pálya hogyan kapcsolódna a villamospályához V.majornál?
Végigrongyolna a fogas remízen, aztán a sarki őrbódénál kihajtana vagy erre más tervek vannak, más rácsatlakozási ponton?

Bejegyzés: A Fogatlankerekű

bozon 2025.11.10. 13:49:02

Hát, igen. De

1. ki fog emlékezni a sok (kulcsfontosságú) csatára és az elhullott harcosokra?
2. Azért ezen a fél évtizedes távon is csak egy nagyon kicsike teszt jött össze. Ennyi idő múlva -- amennyiben a tesztek pozitívan zárulnak -- már a Fogatlankerekűn kellene utazni. Ebben aztán tényleg nincs rakétatechnika; a hálózatfejlesztés pedig mégiscsak a fenntartható mobilitásról szól, ami több mint sürgető kérdés.

De persze most inkább ünnepelni kellene, hogy ez is megvan!

Bejegyzés: A Fogatlankerekű

bozon 2025.07.07. 12:06:12

@semmikozodhozza: valami ilyesmi, igen. A cikk is ezt proponálja; és nemcsak a lomizókat, hanem a lakosságot is szűkebb, de sokkal élhetőbb keretek közé terelné. Persze akar valaki ilyeneket?

(És elnézést, de én szívból pc vagyok: a lomizók közül is soknak az első identitása a magyar, illetve a romák közül is soknak, és mindenféle kombinációk is vannak. Emellett tök "jólfésült" lomizás is van -- és ezalatt nem is magamra vagy rád gondolok, mi csak guberáltunk pár cuccot éles szemmel. :-D)

Bejegyzés: A lomizás legalizálása?

bozon 2025.07.07. 12:02:20

@kiskisutca: nagyon köszi a kérdést. Elkomolytalanodva: nagyon jól esett. A válasz? heti 60--80 órát dolgozom, a kérdés, az idea, a valódi változás akarása pedig nem hálózatosodott eléggé...

Egyelőre?

Bejegyzés: Mini-Dubai? Maxi-Dubai? Okos Dubai? Szerény Dubai!

semmikozodhozza 2025.04.30. 12:25:43

Én szerintem úgy kéne ezt az egész lomizást legálissá tenni hogy a lomizóknak bizonyos normákat bekéne tartani.

1. nem őrízhetik a kupacot.
2. nem csinálhatnak szemetet.
3. nem bánthatják a többi lomizót.
4. nem püfölhetik a hűtőt,tévét,stb.
5. nem zavarhatják az ott lakók nyugalmát.

Ha ezt minden lomizó betartja,akkor szerintem nincsen semmi gond,mert sajnos én is tapasztalom sokszor hogy rengetegen csak a használható dolgokat próbálják menteni. Én volt amikor Budapesten egy jó OBI-s mosdókagylót,egy EGLO LED mennyezeti lámpát,fali kapcsolókat,konnektorokat találtam,és egy jó Nike edzőtáskát mentettem meg. És azért azt se felejtsük el hogy nem csak romák kutakodnak a kirakott lomok között hanem egyaránt magyar is. Szerintem csak azokat kéne büntetni akik a fent említett normákat nem tartják be,de aki betartja és tisztességes módon lomizik,tényleg nem bántja a másik lomistársát azt nem kéne büntetni szerintem.

Bejegyzés: A lomizás legalizálása?

gigabursch 2024.10.26. 12:28:24

@bozon:
Neked nem unalmas, hogy az összefosás és a fidesz felváltva tolja ezt a vádat a másikra?

Mert amúgy igen.

Ja, és jó lenne már igazolni is ebből valamit, mert amúgy tök unalmas fröcsögés.

Bejegyzés: Kihagyott és kihasznált helyzetek a 2024-es budapesti kampányban

bozon 2024.10.26. 10:11:00

@gigabursch: tehát a Mi Hazánkkal nem üzletelnek. Nem is kapnak tőlük tematizáló gumicsontokat, nem nyújtanak be a Fidesz által kitalált törvényjavaslatokat, meg semmi ilyesmi. :)

Bejegyzés: Kihagyott és kihasznált helyzetek a 2024-es budapesti kampányban

bozon 2024.10.26. 10:08:58

@kiskisutca: jaj, de érdekes kérdés! Elnézést, hogy nem válaszoltam akkor; nem tartottam volna szerencsésnek.

Azóta kiderült az, amit már tudtam akkor is: nem akarnak jelöltet, de még csak értelmes kádergárdát sem. Most ott állnak az egyik legerősebb frakcióval úgy, hogy szakembereik nincsenek. Ugye, mennyire sugározzák a politikai megmentő benyomását? :)

Bejegyzés: Vitézy Dávid: az egyetlen értelmes választás

bozon 2024.10.26. 10:06:39

@gigabursch: mi erre a bizonyítékod? Vagy legalább egy érv. Vagy egy megfigyelés, amit így tudsz értelmezni.

Bejegyzés: Vitézy Dávid: az egyetlen értelmes választás

bozon 2024.10.26. 10:04:18

@gigabursch: a hivatkozott Népszava-cikkben nagyobb felbontású. nepszava.hu/3244781_a-hid-tul-messze-van

Annál nagyobbat nem tudok (a szerző egyébként megtalálható a fácsén, esetleg írhatsz neki, ha tényleg kell).

Bejegyzés: A fenntarthatósági eseményhorizont

gigabursch 2024.10.26. 09:04:23

Ez a térkép hol érhető el kellően nagy felbontásban?

Bejegyzés: A fenntarthatósági eseményhorizont

gigabursch 2024.10.26. 09:03:26

@kiskisutca:
Mert nem akar kétszet másfél órát szerencsétlenkedni?

Bejegyzés: Miért autóznak a külvárosiak?

gigabursch 2024.10.26. 09:01:50

500 M ft-os hülye.

Nem, ugyanolyan értelmetlen, mint a lófejű luvnya vagy Krausz Gedeon.

Bejegyzés: Vitézy Dávid: az egyetlen értelmes választás

gigabursch 2024.10.26. 09:00:50

Figyu!
Fikázhatod a Mi Hazánkat, debkontrapoduktív.
Mindenki tudja, hogy Vitézyvel meg avtöbbiekkel üzletelnek, nem Tiroczksiékkal.
Nomeg a másik, hogy aki ezt a mantrát osztja, arról mindenki tudja,.hogy HAZUDIK.

Bejegyzés: Kihagyott és kihasznált helyzetek a 2024-es budapesti kampányban

04-58 2024.08.05. 15:57:03

Ahogy én látom:

- A 158-as nyugodtan megszűnhetne, a teljesítménye meg egy az egyben mehet bele az 58-asba, ami így csúcsban 15, azon kívül meg 20 percenként járhatna, ráfér a sűrítés.

- A 250B-t se értem, sztem külön jelzés nem kell neki. A csúcsidei menetei mehetnének ugyanúgy a Savoyáig, peremidőszakban meg ünnepnap, mikor nincs nyitva a Savoya Park, ugyanúgy járhat 250-es jelzéssel a rövidebb útvonalon.

- 251-es család: egyszerűsíteni kéne szerintem is, és elég csak a 251-es, azt is Kelenföld és a Városház tér között járatni, ugyanis ezen a szakaszon van rajta lényegi utasforgalom, és a rövidítéssel minimálisan lehetne is sűríteni csúcsban, így pedig nem kéne se a 251E, se a 251A, elég csak az alapjárat.

A Savoya Park már így is jól ki van szolgálva Budafok-Tétény felől a 33, 141, 250 révén, a 158 megszűnése és a 251 visszavágása ezen semmit nem rontana, mivel azok most is üresen érkeznek a Savoyához. Budafok alsóbb részeiről meg Budafok belvárosából a 33, 141, 250 trió most is jobb, és gyakoribb eljutást biztosít.

Bejegyzés: Miért autóznak a külvárosiak?
süti beállítások módosítása