Sétáló Budapest

Utolsó kommentek:

gigabursch 2024.03.27. 15:47:23

Mindig is beszédesek a kivágott kerítések.
Ide kell az átjárást biztosítani.
Amúgy meg nem kell az embereket sem hülyének nézni, mert a Móriczon nincs elválasztó aztán az elmúlt ötven évben nem szerintem öt baleset sem.

Bejegyzés: Ma egy új zebra, holnap egy kis emberléptékű központ Albertfalván

gigabursch 2024.02.19. 13:21:49

1., 2., 3. Egyetértek.
4. Az egészet meg kell oldani. Felüljárót, út, villamos megállóval, bringa, sőt! Úgy, hogy a Déli-Nyugati vasút is beintegrálható legyen
5. Már 40 éve meg keleltt volna oldani az M3 befejezését Ferihegy I és II vonatkozásában
6. Baromira nincs szükség bérlakásra. A magyar _nem_akar_bérelni_, mert a magántulajdon mindennél fontosabb
7. A nagyobb gond, hogy eleve nem őgy tervezik őket, hogy csurig legyen napelemmel és oszlopgenerátorral
8. Egyetértek. Lásd Sanghaj toronyházait, parkosítását és függőkertjeit.
9. Be kell csatornázni egyik oldalról a villamost (Tatai út), a másik oldalról a kisföldalattit.
10. Egyetértek.

Bejegyzés: Mini-Dubai? Maxi-Dubai? Okos Dubai? Szerény Dubai!

bozon 2024.01.31. 16:32:50

@kiskisutca: igaziból a káposztásmegyeri vasúti megállóhely az általa kínálható színvonalhoz képest tényleg nagyon macerás. Nem a konkrét kiépítés, hanem azt mondják a vasutasok, hogy a vonal feszített menetrendjébe nem fér bele még egy megállás. Tehát kiterjedt beavatkozásokat is igényelne.

Ehhez képest, ha lenne is ott egy megállóhely, akkor megállnának ott a vicinálisok félóránként, vagy ha a gyorsított is megáll, akkor egy sűrűbb, de ütemtelen menetrenddel. Nem egy városi minőség.

Ehhez képest a metróhosszabbítás sokkal többet ad; az ócsított megvalósításával pedig sokat foglalkoztunk, például itt: setalobudapest2019.blog.hu/2020/12/22/jobb_ma_egy_tuzok_mint_holnap_egy_szuperszonikus_robotvereb -- vicces egyébként, hogy egy vasúti megállóhely építését most egy metróötlettel hárítok, de ha tényleg akarnánk, akkor hatékonyan az most sokkal egyszerűbb lenne. Jobb és egyszerűbb, ezért magától értetődő, hogy úgy, ahogy mi írtuk, nem lesz belőle semmi.

Bejegyzés: Járatot ritkítani nem kell félnetek jó lesz

kiskisutca 2024.01.31. 13:03:48

"A IV. kerület északi részének itt kinéző minimális foltozása már inkább rosszat sejtet: miközben természetesen nagy szükség lenne a hálózat összefüggőségének javítására,"

2013:
4.kerulet.ittlakunk.hu/kozlekedes/130307/vasuti-megallohely-epul-kaposztasmegyeren

"Káposztásmegyeren új vasútállomást építenek ki, melyhez a vasút alatt átvezető aluljáró fog kapcsolódni a XV. kerület felé. A Megyeri út és Külső Szilágyi út torkolatában kialakítandó csomópont által Újpest és Rákospalota össze lesz kötve egymással, hiszen jelenleg a vasút elválasztja egymástól a szomszédos kerületeket. A csomópont kialakítása a főváros és a Budapesti Közlekedési Központ támogatásával valósul meg.

A vasútállomás ötlete nem új keletű, a MÁV már 1992-ben tervezett Káposztásmegyerre megállóhelyet."

Tényleg egy Mars-expedíció bonyolultságú egy új vasútállomás kiépítése?

Tudom, meg lehet magyarázni, hogy az akadálymentesítés miatt szélesebb peronok kellenek, a szélesebb peronok miatt más ívek és ezért át kell építeni az egész pályát, de tényleg?

Szerintem kétharmaddal lehetne kivételes módosításokat hozni, ha nagyon akarnák a költséghatékony megoldást.

Bejegyzés: Járatot ritkítani nem kell félnetek jó lesz

bozon 2024.01.19. 15:04:26

@kiskisutca: nincsenek derékszögű ívek. A jelenlegi tervek a kanyargáson jelentősen ronottak, de derékszög még ezekben sincs. A részleteket illetően be van linkelve a róla szóló poszt: setalobudapest2019.blog.hu/2023/05/31/a_szegedi_uti_atkotest_is_csak_olcson_hatekonyan_akciosan

Bejegyzés: Mini-Dubai? Maxi-Dubai? Okos Dubai? Szerény Dubai!

kiskisutca 2024.01.19. 12:37:22

"4. A tervezet a Szegedi úti felüljárót is közúti elemként említi, miközben a villamos sokkal fontosabb (akár egyedül fontos!). "

Nem adja ki az ívet.
1-es és a 3-as villamos összekötésének lenne értelme, de a Szegedi út belefut a Honvéd Kórház tömbjébe.
(Derékszögű kanyarokkal nem elegáns a megoldás!)

Bejegyzés: Mini-Dubai? Maxi-Dubai? Okos Dubai? Szerény Dubai!

kiskisutca 2024.01.08. 14:01:25

@bozon:

"ha már reptéri metró, miért nem az M3 felszíni végszakaszaként?"

Elég oda egy busz aluljáró, hogy középperonos átszállás legyen a metró és a reptéri busz között. Töredék költség. Max. felhasználói élmény.

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

gigabursch 2024.01.05. 15:09:27

@bozon:
Nyilván ezért mondtam el két végpontot.

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

gigabursch 2024.01.05. 15:06:55

@bozon:
A hálózat fejlesztéséhez pl. Dél-Buda Csepel és Dél-délkelet Pest viszonylatában elengedhetetlen mindkét tervezett híd, villamossal (Ezt már korábban is beszéltük)
Ugyanígy elengedhetetlen a HÉV-ek összekötése a város alatt, megtűzve egy (két?) Margitsziget és egy Óbudai sziget megálló opcióval - amit részletesen végig kéne vizsgálni.
Ugyanígy nem hülyeség a Kelenföld-Rákosrendező SZEMÉLYFORGALMI mélyvasút, ami a személyforgalmat és az ingázó vonatok rendjét érdemben javítaná
Ugyanígy kéne az M3 az Árpád-kórház és Rákospalota-Újpest bekötéssel, akárcsak a délen a Ferihegy I, Ferihegy II (akár két megállóval).
Ugyancsak jó lenne, ha az M1 alámenne a Dunának és végigcsettegne az Attila út/Krisztina krt-on, kb a Városmajorig (onnan tovább Budakeszi a felszín alatt, ahogy ezt már írtad?)
Ugyanígy az M2 és a gödöllői HÉV értelmes összeboronálása elengedhetetlen.
Ugyancsak célszerű lenne, ha az M2 lejönne Dél-Budának és elmerengenének egy Sasad-Budakeszi-Törökbálint HÉV jelelgá hosszabbításon
Ugyancsak jó lenne, ha az Aqiuncumi híd lenne és értelmes villamos feltárása lenne Óbudának és Újpest-Palotának.
Az M4 hosszabbítása szerintem mind Gazdagrét, mind Rákos irányában szintén jó lenne.

Persze erre _egyszerre_ a világ pénze sem elég.
A fejlesztésekhez pontos nyomvonal, forgalom és eszköz alkalmatossági vizsgálatot kell végrehajtani.
Utána ehhez prioritásokat kell rendelni!
A prioritásokhoz meg ütemezést is.

Nálam elsőre a két dél-budai híd és a M3 kapna zöld lámpát.

Kb. ha rendeznénk egy olimpiát (amihez a sportinfrastruktúra gyakorlatilag kész van - ami nincs: sík- és vadvizi kajak-kenu/evezős pálya és vitorlás pálya) akkor lehetne ehhez ekkora forrásokat rendelni.

@kiskisutca:
Bármit is piszkálsz, az mélyépítés elkerülhetetlen.
Ugyanitt a benzinkút, automósó, delejes autó töltő megfelelő napelem parkkal (akár a szomszédos háztetők _szinte kötelező _bevonásával) és kellő roki parkoló kombó szinte kötelező elem kéne legyen.
Elhiszem, hogy az autómosó elsőre érthetetlen, ugyanakkor a kocsik tömegéről lemálló kosz és por irdatlan továbbszennyezést okoz.

Bejegyzés: Jó, hogy egyetlen illetékesnek sincs halványlila fogalma sem arról, hogy mit kellene kezdeni Budapesttel?

gigabursch 2024.01.05. 13:54:33

@bozon:
Éééégen...
Esetleg egy zödtetős parkolónak jó lehetett volna.
Dettó A Pártház is...

Bejegyzés: Az átgondolatlan városfejlesztés tipikus példája: Magyar Radio Ga Ga

kiskisutca 2024.01.05. 13:37:48

@gigabursch:

"mélygarázs+zöldpark"

Drága!

De ha már megépítik a mélygarázst, akkor költséghatékonyabb a mélygarázs+parkolószintek a max. magasságig+zöldpark a tetőn. (A mélyépítés a legdrágább!)

A legköltséghatékonyabb a foghíjtelken kialakított murvás parkoló.

Bejegyzés: Jó, hogy egyetlen illetékesnek sincs halványlila fogalma sem arról, hogy mit kellene kezdeni Budapesttel?

bozon 2024.01.05. 11:23:37

@gigabursch: a egyetértek az analízissel. A cél a példamesében pont az lenne, hogy a hálózatot az említett leggyengébb irányok egyikén használhatóvá alakítsuk. Az ilyen részeken valóban borzalmas a helyzet, de pont ezért kell sokkal nagyobb erőfeszítés, mint ami eddig. És ha okosak vagyunk, akkor ez az erőfeszítés gondolkodást jelent főleg, nem százmilliárdokat és a világot elöntő betont.

Bejegyzés: Jó, hogy egyetlen illetékesnek sincs halványlila fogalma sem arról, hogy mit kellene kezdeni Budapesttel?

bozon 2024.01.05. 11:21:26

@gigabursch: többrétű a kérdés.
-- Miért lett rom?
-- Melyik része rom?
-- Mi a _szükséges_ új funkció?
-- Milyen kompromisszumokat tudunk vállalni ezek ellátása mellett, ha a cél, mondjuk, az emberiség mai formában vett fennmaradása?

Egy nagy részt valóban parkosítani kellett volna.

Bejegyzés: Az átgondolatlan városfejlesztés tipikus példája: Magyar Radio Ga Ga

bozon 2024.01.05. 11:18:42

@gigabursch: igen, vannak koncentráltan hatékonyabb folyamatok, de a lokalitás mint főszabály érvényes kell, hogy legyen legalább azokra, ahol a teljes ciklus lokalizálható megoldásokat tartalmaz (pl. kaja). Az, hogy koncentráltan (mondjuk, mobiltelefont) Európában vagy Kínában kellene termelni, megint egy másik kérdés.

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

bozon 2024.01.05. 11:14:41

@kiskisutca: a villamos keskenységéről szóló megállapításodat továbbra sem értem. Miskolcon a villamos szélessége 2650 mm (a budapesti hálózat legtöbb szakasza is ennek a szélességnek a figyelembe vételével épült); a budapesti metró szélessége 2670 mm.

A javasolt hosszú metróvonal -- ha megvan az igény -- miért ne lenne jobb villamosként? Amúgy, ha már reptéri metró, miért nem az M3 felszíni végszakaszaként?

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

kiskisutca 2024.01.05. 10:20:31

A 4-es metrót, mivel a Keletinél tök mélyen van a végállomás költséghatékony módon meghosszabbítani mostanában nem lehet.
A Thököly út alatti lehetne kéregmetró, de a Keletinél át kellene szállni a szintkülönbség miatt.

Akkor már jobb a buszcsorda! :-(

Ha már új metróvonal akkor a reptérre kellene egy frappáns megoldással:

Kálvin tér - Baross utca - Kőbányai út - Kőbánya-Óhegy, Bajcsy-Zsilinszky Kórház és a Kerepesi temető alatt (nem a sírok, hanem a temető főutcája alatt!) Rákoshegyi MH Egészségügyi Központ környékének érintésével a Reptér MÁSIK oldaláig, vagy akár a kifutó alatt a terminálig!

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

gigabursch 2024.01.04. 15:19:19

Bár mi de statisztika valahol torz, de azon érdemes elmerengeni, hogy egy adott termék koncentrált gyártása és az azokhoz kapcsolódó beszállítói láncok vagy a diverz termelés és annak a diverz beszállítói láncai a környezetterhelőbbek.

S terméktől függően nagyon mások az eredmények.
Egy cipő és egy tejtermék alighanem totál mást mutatna.
S ezek hétköznapi mutatványok, amik kellenek.

Bejegyzés: Mit nem szabad kérni karácsonyra sem?

gigabursch 2024.01.04. 15:12:12

Segítek:
Ezen a romon nem a felújítás, hanem a parkosítás segített volna.

Bejegyzés: Az átgondolatlan városfejlesztés tipikus példája: Magyar Radio Ga Ga
süti beállítások módosítása