Sétáló Budapest

A csepeliek szóljanak bele a csepeli ügyekbe!

2021. május 25. 23:14 - Kiss Kornél (csepel)

 

Fontos társadalmi kérdésekben elengedhetetlen a konzultáció – ilyen kérdés a hév felújítása és a potenciális megállók helye, változása, illetve a kapcsolódó területfejlesztés. Csepel polgármestere megosztotta a kerület elmúlt két évtizedének legnagyobb változását magában foglaló fejlesztésekről szóló kérdőívet. Talán nem kell külön hangsúlyozni: ennek a kérdőívnek a kitöltése minden csepeli polgár elemi érdeke, hogy a fejlesztések végül akképp valósuljanak meg, ahogy azt a kerület lakosainak érdeke is megkívánja. 

 

Milyen elsődleges szempontjaink vannak? Az autóforgalom csökkenjen a Szent Imre tér – Karácsony Sándor utca – Csepel – Erdősor utca (új végállomás) tengelyen, vagy szűnjön meg teljesen a Rákóczi úton! Ez az elgondolás a csepeli elkerülő út nyomán elterelt forgalom miatt észszerű. A lakótelep és az új lakóparkok közelsége sétány kialakítását indokolja, ami a hév mellett futó Rákóczi úton és a felszabaduló helyeken előirányzott parkosítással együtt új, egybefüggő sétálózóna kiépítésére ad lehetőséget. Csepel nem kertvárosi részét kvázi kertvárosi körülmények létrehozásával tudná élhetőbbé tenni ez a 21. századi fejlesztés! 

 

A vonal egészére vonatkozó fejlesztések kapcsán nyilván meg kell követelni a sínpálya és a kocsik átfogó felújítását, korszerűsítését. Hozzáférhetővé, zavartalanul használhatóvá kell tenni a kötöttpályás közlekedést a babakocsik és a kerekesszékesek számára az egységesen alacsonypadlós vagy magasperonos kialakításban az előzetes tervek szerinti föld feletti és föld alá kerülő szakaszokon egyaránt. Teljesen mindegy, hogy a vitatott eredményű és kiírású közbeszerzést ki nyeri meg, a csepelieknek modern kötöttpályás közlekedésre van szükségük, amihez elengedhetetlenül hozzátartozik az akadálymentesség – alacsonypadlós járművekkel vagy magasperonnal, ha olyan járművek kerülnek használatba. A felszíni szakaszokkal kapcsolatban érdekes és örvendetes hír, hogy a BFK a külvárosokbeli, csilliárdos föld alá vitelről lemondott, ehelyett egyszerre beszél az elvágó hatás és a sebességkorlátozások enyhítéséről. Ez vagy az általunk is javasolt „villamosmetróhoz” hasonló megoldás lesz, vagy ha annál is jobb, akkor minden hasonló probléma megoldására örömmel átvesszük. 

 

A zöldterületek vonatkozásában a kérdőívben minden ponton szükséges kiemelni, hogy igen, szeretnénk zöldterületet. Nem térkővel beépített rendezvénytereket, nem szoborparkokat, se pedig senki által nem látogatott árus bódékat és információs pultokat! Az új parkokba kutyafuttatót, a megállók mellé fedett és kamerás bicikliparkolót, fákat, füvet és sétányokat! Sajnos a budapesti parkosítás velejárója a térkövezés, de ez egyszer lehetne inkább fűmagot szórni. A kertváros egyelőre bővelkedik zöldterületekben a Duna-parti sétányoknak köszönhetően. Alakítsunk ki belső Csepelen is egy árnyas, fás, kikapcsolódásra alkalmas területet, ahol a kertváros előnyeiből a lakótelep és a Rákóczi út lakói is részesülnek!

 

 

 

Az egyébként színvonalas tervben és prezentációban egy klasszikus hiba: fakivágás és pár méterrel arrébb ültetés. A II. Rákóczi Ferenc út fáinak megőrzésével kapcsolatban ígéretet kaptunk, hogy az új zöldsziget helyett megvizsgálják a fasor megtartását az állomások mellett is.

 

A hévberuházáshoz kapcsolódó kérdéssé válhat a Csepelt érintő tervezett hídépítés. Az új híd új beruházásoknak is lendületet ad, a környéken (Ferencváros) épül meg a vitatott Fudan Egyetem és a Diákváros is. Fontos, hogy ebben a turbulenciában és érdekkonfliktusokkal terhelt beruházási viharban Csepel érdekei is érvényesüljenek. További kapcsolódó elemként a kerületben létesüljenek új parkok biciklis parkolókkal, a biciklis közlekedést népszerűsítendő; valamint bővüljön az autóutak forgalmát csökkenteni hivatott P+R parkolókkal is a hévfelújítással érintett környezet.

Fontos lépések ezek egy élhetőbb, zöldebb és modernebb Csepel számára.

 

Töltsék ki minél többen a fenti szempontok szerint a kérdéssort. A kérdőív itt található: https://www.surveymonkey.com/r/csepelihev

 

2 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://setalobudapest2019.blog.hu/api/trackback/id/tr5916571914

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

gigabursch 2021.05.26. 08:13:23

Klasszikus hiba: miért nincsenek a légvezetékek benyomva a föld alá?

Amúgy a fák java alighanem elég lerongyolódott állapotú.
Legalábbis a kép alapján.

kiskisutca 2021.05.26. 12:37:39

"egy klasszikus hiba: fakivágás és pár méterrel arrébb ültetés."

Simán lehet, hogy tényleg rossz helyen van.
A konkrét környéket nem ismerem, de rengeteg helyen tényleg pár méterre lenne a fasor kívánatos helye.

Meg kell vizsgálni a fa fajtáját (várostűrő-e), állapotát, ha a közepesnél gyengébb simán kivágható szerintem, de pótolandó a megfelelő helyen egy előnevelt, a következő évtizedek klímaváltozásait tűrő fával.

Amúgy szerintem ki kellene dolgozni egy technológiát, amellyel fákat lehetne néhány tíz méteren belül áthelyezni.
Nem egyszerű dolog, mert a gyökérzet akkora, mint kb a korona, akkora földlabdának már van súlya. Rengeteg közművet is át kellene helyezni, ami nem megoldhatatlan, de kihívást jelent.
Segítségül lehetne hívni a helikopteres teheremelést is, de a költségek miatt csak igen indokolt esetben.
A költséghatékony megoldás az előnevelt várostűrő fák telepítése szerintem.
süti beállítások módosítása